به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،شرکت کورفوتونیکس در دادخواستی که به دادگاه فدرال ایالت کالیفرنیا ارائه کرده، مدعی شده است اپل ۱۰ ثبت اختراع مختلف این شرکت را نقض کرده است که در ساخت دوربین های دوگانه و دستگاه های دارای دوربین های پیشرفته کاربرد دارد. در دادخواست کورفوتونیکس ادعا شده  این تکنولوژی های سرقتی در گوشی های آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس، آیفون X، آیفون XS  وآیفون XS Max استفاده شده است. تکنولوژی هایی که در این پرونده به آن ها اشاره شده، گستره ای از دوربین های دوگانه ای که با سوئیچ داینامیک بین دو لنز تنظیم می شود تا دستگاه هایی که با دو حسگر زوم می کنند، شامل می شود. در این پرونده، درباره ی تکنولوژی چیدمان لنز های تله فوتو شبیه به تکنولوژی استفاده شده در آیفون نیز شکایت هایی وجود دارد. شرکت کورفوتونیکس در دو دادخواستی که به دادگاه فدرال کالیفرنیا تقدیم کرده، مدعی شده است در سال ۲۰۱۲ با هدف توسعه ی تکنولوژی نسل آینده ی دوربین های گوشی های هوشمند تأسیس شده است. این شرکت را گروهی از فعالان حوزه ی عکاسی تأسیس کرده اند و دیوید مندلویچ آن را رهبری می کند.
در پرونده ی کورفوتونیکس، درباره ی تکنولوژی چیدمان لنز های تله فوتو شبیه به تکنولوژی استفاده شده در آیفون نیز شکایت هایی وجود دارد
براساس دادخواست مذکور، یکی از بنیان گذاران این شرکت سال ۲۰۱۲ برای بررسی شرایط همکاری با اپل، با گراهام تاونسند، مدیر ارشد وقت بخش سخت افزارهای دوربین اپل، تماس گرفته است. در ماه مه آن سال، اپل به همکاری با این شرکت علاقه نشان می دهد و تاونسند به همراه تعدادی از مهندسان اپل از کارخانه ی کورفوتونیکس بازدید می کند تا درباره ی جزئیات قرارداد همکاری مذاکره کنند. پیشنهاد کورفوتونیکس به اپل ارائه ی پیکربندی طراحی یک لنز تله فوتو پنج عنصری بوده که کوپرتینویی ها تا آن زمان در آیفون از آن ها استفاده نمی کرده اند. براساس ادعای کورفوتونیکس، تاونسند این جلسه را در حالی ترک کرد که یک حافظه ی فلش حاوی محتوای خام مرتبط با پیشنهاد این شرکت دراختیار داشت. بعد از این جلسه، اپل گروهی بزرگ تر به محل شرکت کورفوتونیکس فرستاد تا درباره ی جزئیات بیشتر مذاکره کنند. کورفونوتیکس هم در سال ۲۰۱۴، گروهی از مهندسان خود را برای مذاکره با تیم های سخت افزاری و نرم افزاری اپل به ساختمان مرکزی این شرکت فرستاد.
بعد از مذاکره های اولیه، اپل به پنل های آزمایش شرکت کورفوتونیکس و فایل های شبیه سازی این شرکت دسترسی داشته است. در سال ۲۰۱۴، اپل به صورت مخفیانه نمونه هایی از روی ماژول لنزهای تله فوتو شرکت پیمان کاری کورفوتونیکس ساخت. ناگفته نماند در همان زمان، اپل «بلک باکس»، نرم افزار شبیه ساز فایل هایی که برای طراحی لنزها استفاده می شود، دراختیار داشت. در ژوئیه ی ۲۰۱۴، دو طرف بعد از تأیید مقام های بلندپایه ی اپل آماده ی عقد قرارداد همکاری تجاری شدند؛ اما اوت همان سال با وجود مذاکره های چندهفته ای تیم های فنی، روند عقد قرارداد کاملا متوقف شد.
کورفوتونیکس در شکایت جدید خود مدعی شده اپل کاملا از ثبت شدن این تکنولوژی ها به نام این شرکت باخبر بوده است
دو طرف تا سال ۲۰۱۶ ارتباطی نداشتند تا اینکه مندلویچ با یکی از مدیران ارشد بخش سخت افزاراپل تماس می گیرد و پیشنهاد مذاکره درباره ی پروژه های آینده را مطرح می کند. این مدیر ارشد که نام او در پرونده به چشم نمی خورد، از پیشنهاد استقبال می کند و مندلویچ را به یکی از مهندسان این حوزه مرتبط می کند. سپس جلسه های مشترک دوباره از سر گرفته می شوند. در اوت ۲۰۱۶، اپل به عقد قرارداد تجاری ابراز تمایل می کند. یک ماه بعد از این ابراز تمایل، آیفون 7 پلاس وارد بازار می شود؛ اولین محصول اپل که در آن از تکنولوژی چیدمان دوربین های دوگانه استفاده شده است. پس از آن، کورفوتونیکس بررسی این موضوع را که آیا این محصول حق ثبت اختراع آن ها را نقض کرده یا نه، در دستورکار قرار می دهد. از اوت تا اکتبر ۲۰۱۶، تعداد مذاکره ها دوباره کاهش پیدا می کند. کورفوتونیکس در سال ۲۰۱۷ با تیمی از بخش دوربین های اپل مذاکره می کند؛ اما این شرکت به وضوح علاقه ای به همکاری نشان نمی دهد. در نوامبر ۲۰۱۷، کورفوتونیکس اولین شکایت از اپل را ثبت می کند. در دادخواست این شکایت، اپل متهم می شود در گوشی های آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس از اختراع های کورفوتونیکس استفاده کرده است. شکایت دوم در آوریل ۲۰۱۸ و با محوریت آیفون X ثبت می شود. درحال حاضر، هر دو این پرونده ها در مرحله ی بررسی مدارک قرار دارند. کورفوتونیکس در شکایت جدید خود مدعی شده است اپل به خوبی از ثبت شدن این تکنولوژی ها به نام این شرکت باخبر بوده است. شایان ذکر است در ژانویه ی گذشته، شایعه شد سامسونگ تصمیم گرفته است کورفوتونیکس را با رقمی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار بخرد؛ اما تاکنون هیچ کدام از دو طرف درباره ی این شایعه اظهارنظر رسمی نکرده اند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان