به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت السلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس گفت: قوانین مختلفی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده که دولت برای اجرای آن اهمیتی قائل نیست.

وی افزود: قانون  اقدام متقابل علیه آمریکا و قانون سامانه شفاف اموال مسئولان و قانون اعلام ثبت حقوق و مزایای مدیران از جمله موضوعاتی است که دولت در زمینه اجرای آن کوتاهی دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور و وزرا باید تا پایان مردادماه به قوه مقننه و مجلس گزارش دهند در حالی که امروز آخرین جلسه مردادماه است.

سلیمی اضافه کرد: هیات رئیسه مجلس باید از شان قوه مقننه دفاع کند؛ چراکه دولت به مصوبات و قوانین مجلس اهمیت نمی دهد.

وی گفت: در بحث واگذاری ها شرکت های دولتی باید قوانین رعایت می شد اما متاسفانه سازمان خصوصی سازی این کار را نکرده است و رئیس این سازمان هم هم اکنون بازداشت است، این در حالی است که ما طبق قانون خواستار رعایت مفاد این واگذاری ها شده و نامه های متعددی را به دولت درباره تخلفات موجود در خصوصی سازی ها ارسال کرده ایم.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: 70 درصد مصوبات مجلس که قانون است، آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت تدوین نشده و عملا مجلس شورای اسلامی به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، ولی تا وقتی که آیین نامه اجرایی تدوین و ابلاغ نشود، عملا آن قانون اجرا نشده است.

سلیمی افزود: آقای سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی باید توضیح دهد که چرا و به دستور چه کسانی ارز 4200 تومانی را توزیع کرده است، همچنین کسانی که دستور این کار را دادند باید پاسخگو باشند، اما هم اکنون خود را پنهان کرده و سکوت کرده اند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهردار حرم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان