به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شخصیت والا و بی بدیل حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: صحبت کردن درباره این شخصیت بزرگ و بی بدیلی بسیار کار سختی است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ غدیر در جامعه گفت: تجلیل را ترویج فرهنگ غدیر نیازمند بازخوانی و نهضتی دوباره درباره ویژگی ها و عظمت این روز بزرگ است.

امام جمعه لنگرود با اشاره به عظمت روز غدیر بیان کرد: روزی بالاتر از عید غدیر نیست اعمال روز غدیر بیانگر عظمت این روز بزرگ است چراکه در روایات نیز آمده است که روز عید غدیر را روزه بگیرید و این امر به اندازه روزه گرفتن در تمام عمر انسان تلقی می شود.

سلیمانی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره ثواب اطعام فقرا در روز عید غدیر بیان کرد: اطعام  به یک نفر در این روز مانند اطعام به تمام پیامبران و صدیقان و انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام همواره به دنبال تحکیم حکومت اسلامی بودند، افزود: عید غدیر به جای اینکه روضه غربت ولایت امام علی علیه السلام باشد بیشتر روز غربت ولایت پیامبر اکرم سلام الله علیها است، ولایت پیامبر اکرم زمین نمی ماند و ولایت علی علیه السلام نیز همچنین است.

امام جمعه لنگرود با اذعان به اینکه واقعه غدیر نشان داد اسلام یک دین سیاسی نیز است، گفت: دنیا باید بداند اگر جمهوری اسلامی به کل دنیا صادر شد به مدت تفکر غدیری بوده و تفکر و گفتمان مقاومت ثابت کرد جوانان شیعه امروز همان نوادگان بلافصل امیرالمؤمنین علیه السلام هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص حج امسال گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند برائت از مشرکین برائت از جبهه شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا است که به معنی برائت از مظلوم کشی و جنگ افروزی است که این امر به معنای محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک واتر آمریکاست.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان