به گزارش لنگرخبر، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش بصیرتی و تبیین گام دوم انقلاب در مسجد جامع لنگرود با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر خم از جمله اعیادی است که در آن اهل بیت سفارش زیادی برای شادی در این روز کرده اند و باید این روز را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه تجمع علویان و چراغانی و سرور در روز عید غدیر سفارش شده است، گفت: در عید غدیر می آموزیم که چگونه مطیع ولی باشیم و این روز منحصر فقط به این روز نیست و باید در همه اعصار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبرت های غدیر کمتر در جامعه مطرح شده و در این مورد غفلت شده است، افزود: عبرت آموزش موجب می شود تا انسان اشتباه نکند و گذشته را چراغ راه و آینه آینده خویش قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعد از پیامبر عده ای که با علی (ع) بیعت کرده بودند به دنبال مقام و منفعت رفتند، تصریح کرد: بی بصیرتی خواص یکی از عوامل کنار زدن علی (ع) بعد از پیامبر و انتخاب خلفا بود که نفهمیدند که این کار از پیش طراحی شده بود و برخی به دنبال انتقام از پیامبر بودند.

خاتمی با بیان اینکه شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند شعار مستند قرآنی است، گفت: بعد از پیامبر همه افرادی که در روز غدیرخم دیده و شنیده بودند پیامبر امام علی را جانشین خود معرفی کرد علی (ع) را تنها گذاشتند و یاری نداشت.

وی سکوت امام علی بعد از پیامبر را جلوگیری از فتنه های دشمنان دانست و بیان کرد: امام علی (ع) بعد از پیامبر نخواست عده ای از وضعیت سوءاستفاده کنند و برای همین 25 سال سکوت کرد و در زمان خلافت خود نیز یاران چندانی نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) در زمان سکوت و خلافت خود مظلوم بود، افزود: یکی از دلائلی که موجب شد امام علی تنها گذاشته شود فضاسازی، تشویش اذهان مردم و تعریف منفی از علی (ع) بود که متاسفانه این موضوع اثرگذار بود.

امام جمعه موقت تهران ترجیح منافع شخصی و حزبی بر اسلام را از دیگر دلائل مظلومیت غدیر و امام علی دانست و تصریح کرد: در این زمینه در طول انقلاب نیز ضربه خورده ایم که برخی منافع خود را بیشتر در نظر گرفته اند ولی حضور با بصیرت میادین موجب ضرر کمتر به نظام شده است.

خاتمی با بیان اینکه مردم از اقدامات برخی مسؤولین ضربه خورده اند، گفت: مردم در این چهار دهه از عمر انقلاب، اقدامات منفی برخی مسؤولین را به پای انقلاب ننوشتند و آن را با نظام و انقلاب جدا و تفکیک کردند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان