به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،  مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: فلسفه تشکیل صندوق ذخیره ارزی آن است که دولت درآمدهای نفتی را در آن واریز کند و همچنین ۱۰ درصد آن را باید بخش خصوصی و مابقی را دولت استفاده کند.

وی افزود: از ۱۲۳ میلیارد دلاری که تاکنون به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز شده، صرفاً ۲۰ درصد آن به بخش خصوصی رسیده و مدیرعامل این صندوق هم در این باره اظهار بی اطلاعی کرده که لازم است جلسه غیرعلنی برگزار شود تا مسئولان ذیربط در این باره توضیح دهند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که باید در شرایط فعلی، یک فرماندهی اقتصادی واحدی داشته باشیم اما به معنای آن نیست که شورای هماهنگی در قانونگذاری دخالت کند.

لاهوتی تصریح کرد: با شرایطی که شورای عالی هماهنگی ایجاد کرده، بهتر است در مجلس را ببندیم و مجلس کوچکتری در آنجا تشکیل شود و ما نمایندگان هم به حوزه های انتخابیه خود برویم.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس تلاش زیادی کردیم و قانون انتقال وظایف کشاورزی را از وزارت بازرگانی سابق، به وزارت جهاد کشاورزی دادیم اما شورای عالی هماهنگی، این وظیفه را به وزارت صمت داده و عملاً در قانونگذاری دخالت کرده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان