به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران گفت: ظرفیت ایران از نظر تنوع جانوری و گیاهی بسیار چشمگیر است اما یکی از دلایلی که در حال حاضر سازمان تبدیل به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد این است که از طریق سازمان نمی توان به اهداف مد نظر برای جذب گردشگر دست یافت.

وزارت گردشگری باید جذابیت گردشگری را بیشتر کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: از طریق پاسخگو کردن وزارتخانه و اصلاح ساختاری که می توان در شرح وظایف آن انجام داد، وزارتخانه باید به میدان آمده و با برنامه ریزی درست جذابیت های گردشگری و نگاه به واردات گردشگر را نیز در کشور قوی تر کند.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس ادامه داد: در حال حاضر آمار گردشگری افزایش یافته و دلیل عمده آن این است که با برخی از کشورها مثل عمان حذف روادید انجام شده است. چه لزومی دارد با کشوری مثل عمان که این وابستگی را داریم و مسلمان نیز هستند اما یک بروکراسی اداری خیلی سنگینی داشته باشیم پس بنابراین حذف روادیدها می تواند به افزایش گردشگر کمک کند؛ با تبدیل سازمان گردشگری به وزارت می توان به اصلاح ساختارها و اهداف مد نظر نزدیک تر شد.

آموزش هتل داران و توجه به حمل و نقل ضروری است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد حفظ حقوق گردشگران و لزوم نظارت هایی که باید برای تاخیر در حرکت یا کنسل شدن پرواز ها و امثال آن صورت بگیرد، تصریح کرد: توجه به حمل و نقل، آموزش مردم در نحوه برخورد با گردشگر و آموزش هتل داران از این پس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان