به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیدامین نجات اظهار داشت: این پایش  با توجه به شکار غیرمجاز توسط شکارچیان و  فروش غیر قانونی آن در سطح بازار انجام می شود که در این عملیات شش  پرنده از نوع چنگر ، سلیم و پاشکلک که توسط شکارچیان شکار شده بودند در بازار مرکزی لنگرود کشف و نسبت به ضبط و معدوم سازی آن اقدام شد.



وی افزود: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به استان هرگونه شکار ، حمل ، عرضه و فروش جانوران وحشی بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.



وی خاطرنشان کرد: بازار لنگرود یکی از بازارهای قدیمی خرید و فروش پرندگان در شرق گیلان به شمار می رود که در چند سال اخیر علاوه بر جلوگیری از خرید و فروش هرگونه پرنده ، پایش مداوم این بازار از سوی ماموران محیط زیست  ادامه می یابد.



رییس اداره محیط زیست لنگرود از مردم این شهرستان خواست با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به استان گیلان با این اداره همکاری نمایند و این همکاری با ماموران حفاظت محیط زیست  می تواند  در قالب  خودداری از خرید هر نوع پرنده در بازار ، تحویل پرندگان مجروح و همکاری در کنترل شکارچیان غیر مجازباشد.



وی یادآورشد: پرندگان مهاجر با آغاز فصل سرما طی هفته اخیر، پرواز خود به این منطقه را آغاز کرده اند و مانند سال  های گذشته تا اواخر اسفند در آبگیرها و تالاب های گیلان و لنگرود زمستان گذرانی می کنند.



وی تصریح کرد: بیشتر پرندگان در مزارع کشاورزی شهرستان و در آبگیرهای چاف و لنگرود فرود می آیند و به وفور در اراضی کشاورزی این شهرستان یافت می شوند که شکارچیان غیر مجاز  از این فرصت استفاده می کنند و با انواع دام های هوایی و تور اقدام به شکار این پرندگان مهاجر می نمایند.



وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست علاوه بر کنترل این اراضی و مقابله با هرگونه شکار پرندگان و جمع آوری دام های هوایی و جلوگیری از فروش  پرندگان به طور مرتب به پایش بازار نیز می پردازند.



رییس اداره محیط زیست لنگرود یادآور شد:پارسال پنج نفر به جرم حمل ، عرضه و فروش پرندگان وحشی دستگیر و به دادسرای لنگرود معرفی شدند.



براساس قانون شکار هرگونه  پرنده منوط به صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد و شکارچیان با مجوز محدود نیز اجازه  خرید و فروش  شکار  خود  در بازار را ندارند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان