به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در اینجا باید هفته دفاع مقدس را تبریک عرض کرده و یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی می دارم، همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به تمام اساتید، مربیان و همه دانش آموزان تبریک می گویم.

ترامپ باید خود را از سردرگرمی سیاسی نجات دهد


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به آقای ترامپ توصیه می کنم که خود را از این سردرگمی سیاسی نجات دهد، زیرا خودش می داند که تحریم ها و فشارها دیگر بلااثر شده و باید به برجام برگردد و تنها راه این است که به اشتباه خودش اعتراف کند. قطعا به تحقق این مسئله، هزینه های امنیت در دنیا کاهش پیدا خواهد کرد.


کشورهای اروپایی هم به جای باز کردن پرونده های دروغین تازه، به تکالیف برجامی خود عمل کنند، از طرف دیگر جانسون در شرایط کنونی قدرت حل کردن مسائل داخلی کشور خود را ندارد، حال چگونه درباره ملت بزرگ ایران سخن می گوید، جانسون حتی قدرت مرتب کردن موی خود را ندارد


وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی هم به جای باز کردن پرونده های دروغین تازه، به تکالیف برجامی خود عمل کنند، از طرف دیگر جانسون در شرایط کنونی قدرت حل کردن مسائل داخلی کشور خود را ندارد، حال چگونه درباره ملت بزرگ ایران سخن می گوید، جانسون حتی قدرت مرتب کردن موی خود را ندارد.


بائوج لاهوتی ادامه داد: قرار بود که دولت یارانه ثروتمندان و دهک های بالا را حذف کند، اما متأسفانه یارانه دهک های پایین و فقرا حذف شدند، ان شاء الله که اشتباه باشد، از این رو به وزیر رفاه و دولت تذکر می دهم که سریعا این نگرانی را برطرف کنید.


هیأت رئیسه مجلس باید تا هفته آینده نشست علنی را برای بررسی هدفمندی برگزار کند


وی گفت: به نظر من هیأت رئیسه مجلس باید تا هفته آینده نشست علنی را با حضور مسئولان مربوطه برگزار کند، از طرف دیگر من برای وزارت صمت متأسفم، زیرا تعرفه واردات چای خارجی از 20 درصد به 5 درصد کاهش یافته است، این یعنی آنکه چای را با تعرفه صفر وارد کشور می کنند.


وی ادامه داد: در شرایط کنونی حدود 7 هزار هکتار از اراضی کشت چای تغییر کاربری داده اند، دولت باید جلوی فعالیت مافیای چای را باید بگیرد، از طرف دیگر یکی از مشکلات کنونی مسئله پسماند است، از این رو دولت باید برای حل این موضوع چاره اندیشی کند، باید به جای اینکه برای درمان سرطان، بودجه هزینه کنیم، باید برای جلوگیری و پیشگیری از بروز سرطان اقدام کنیم.


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس در بحث مناطق ویژه اقتصادی به دولت اجازه داده است که در بعضی مناطق، توسط بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند و این مسئله هیچ بار مالی برای دولت ندارد، حال امیدوارم با توجه به مصوبه اخیر دولت، این مسئله هر چه سریع تر محقق شود.


پروژه راه آهن رشت به آستارا هنوز آغاز نشده است


وی گفت: از طرف دیگر پروژه راه آهن رشت به آستارا هنوز آغاز نشده است، از این رو راه آهن رشت به قائم شهر باید اجرایی شود، زیرا تمام بسترهای لازم فراهم شده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از واردات برنج خارجی، گفت: متأسفانه بر اساس آمارها تاکنون حدود 2 میلیون تن برنج وارد کشور شده است، اما مجموعا 500 هزار تن برنج در کشور نیاز نداریم. از این رو وقتی کشاورزی را برای کشاورز غیراقتصادی می کنند، طبیعتا کشاورز اقدام به تغییر کاربری اراضی خود می کند، بنابر این بر اساس آمارها حدود 3 هزار هکتار از اراضی کشت برنج تغییر کاربری داده اند./

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان