به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،محسن جعفری ظهر امروز در جمع متخخصان و فعالان فضای مجازی استان گیلان با بیان اینکه بشر در هزاره سوم اسیر حوزه فضای مجازی شده است، اظهار کرد: زندگی انسان ها با فضای مجازی گره خورده و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی نوپدید را می توان در فعالیت افراد در فضای مجازی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: برای نخستین بار در کشور آکادمی آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس این استان راه اندازی می شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به هدر رفتن وقت در استفاده از شبکه های اجتماعی و عدم شناخت و آشنایی کافی کاربران با اسیب های شبکه های اجتماعی گفت: در آکادمی فضای مجازی گیلان تلاش خواهیم کرد تا کاربران قشرهای مختلف را با معایب و آیب های ناشی از شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

جعفری با اشاره به راه اندازی مرکز ترک اعتیاد فضای مجازی در گیلان افزود: فعالیت روزانه بیش از هشت ساعت در فضای مجازی نوعی اعتیاد مجازی است و باید درمان شود.

وی با اشاره به اهداف مرکز ترک اعتیاد فضای مجازی تصریح کرد: کاهش و مهار اعتیاد مجازی، افسردگی و انزوا، رفع بحران هویت در شکل گیری شخصیت و کمک به افراد آسیب دیده از فضای مجازی و بازگشت به زندگی از اهداف راه اندازی مرکز ترک اعتیاد فضای مجازی و همچنین آکادمی آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس استان گیلان است.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با تأکید بر داشتن آگاهی برای کار در فضای مجازی گفت: در عضر کنونی که در آپارتمان شیشه ای به سبب سرعت انتشار اطلاعات هستیم، باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب استفاده بهینه از فضای مجازی را مدیریت کرده و باید کاربران سواد لازم را در استفاده از این فضا داشته باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان