به گزارش لنگرخبر، محمدباقر قاسم پور امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه طبق آمارها بالای 48 هزار مترمربع اراضی کشاورزی در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: 28 درصد از جمعیت شهرستان را جمعیت روستایی تشکیل می دهد که شغل همه این افراد کشاورزی است و به دلیل نزدیکی روستاها به شهر، اکثر مردم شهری نیز به کشاورزی به عنوان شغل دوم می پردازند.



وی با بیان اینکه 58 درصد از برداشت برنج در لنگرود مکانیزه انجام می شود، گفت: 106 واحد شالی کوبی در شهرستان فعالیت می کنند که ظرفیت تولید آنان 78 هزار تن است.



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود با بیان اینکه 32 واحد فعال در بخش چای در شهرستان فعالیت می کنند، افزود: سالانه هفت تن برگ سبز چای از چهار هزار هکتار فعال در زمینه چای در شهرستان برداشت می شود.



قاسم پور مرکبات را سومین تولید کشاورزان لنگرود دانست و بیان کرد: از 1350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، 15 تن مرکبات برداشت می شود.



وی با بیان اینکه وضعیت پرورش دام پروری و دامپزشکی لنگرود در استان نمونه است، تصریح کرد: در 250 واحد دامپزشکی شهرستان لنگرود، 10 هزار دام سنگین و سنتی و 20 هزار دام سبک وجود دارد که لنگرود یکی از شهرستانی است که گوشت قرمز و سفید پایتخت را تأمین می کند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان