به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسناد قضایی در آفریقای جنوبی نشان می دهد که «سعد الحریری» در سال ۲۰۱۳ مبلغی به میزان ۱۶ میلیون دلار را به یک مدل اهل این کشور هدیه داده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» که به اسناد یک دادگاه در آفریقای جنوبی دست یافته، می نویسد الحریری با آن مدل آفریقایی در یک تفرجگاه ساحلی لوکس در کشور «جمهوری سیشل» آشنا شده و «رابطه ای» نیز با هم داشتند.

بر این اساس، الحریری در آن برهه متصدی پست نخست وزیری لبنان نبوده و انتقال پول نیز به نظر هیچکدام از قوانین این کشور یا آفریقای جنوبی را نقض نکرده است اما افشای خبر بذل و بخشش هنگفت او در زمانی که لبنان در آستانه بروز بحران مالی است، اهمیت دارد.

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: «بحران مالی در حال ظهور در لبنان، باعث تظاهرات های ضد دولتی شده است. همچنین الحریری و دولت لبنان قصد دارند در ماه جاری وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور اعلام کرده و اقدامات ریاضتی در پیش بگیرند».

بر این اساس، الحریری و تیم رسانه ای او به سوالات این روزنامه درباره هدیه ۱۶ میلیون دلاری یا رابطه ای که با مدل مذکور داشته، پاسخ ندادند. با این حال الحریری این هدیه را در فاصله زمانی بین دو نخست وزیری خود پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان