به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ذبیح نیکفر با انتقاد از کاهش تعرفه واردات چای از ۲۰ به پنج درصد اظهار کرد: کاهش تعرفه واردات چای به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داده شده و قرار شده این کاهش تعرفه با حضور شخص وزیر در گیلان بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید کاهش تعرفه واردت چای در کشور لغو شود، افزود: نباید تعرفه واردات چای در کشور پایین آورده شود هرچند در شرایط افزایش تعرفه نیز واردکنندگان سعی خود را برای انباشت بازار از چای خارجی انجام می دهند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استانداردسازی چای در کشور ازجمله پایتخت آن در لاهیجان گفت: در حال حاضر سیاست گذاری استاندارد چای با استان سیستان و بلوچستان است درحالی که این استان نه چای دارد و نه از ما چای می خرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه مرکز استانداردسازی چای باید به لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور منتقل شود، خاطرنشان کرد: مجوز انتقال مرکز استانداردسازی چای از سیستان و بلوچستان به لاهیجان گرفته شده است.

نیکفر با اشاره به نقش استانداردسازی در توسعه اقتصادی، بهداشتی و صادراتی چای افزود: هم زمان با افتتاح اداره استاندارد در شهر صنعتی توستان لاهیجان، مرکز استانداردسازی چای نیز در این شهرستان افتتاح می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان