به گزارش لنگرخبر، حمیدرضا جانباز امروز در نشست بررسی مشکلات آب شرب شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش های خصوصی به صورت بهینه استفاده کرد: اظهار کرد: در استان های کویری بخش های خصوصی و کارخانه ها برای استفاده از آب موظف به تأمین آب تصفیه شده هستند و در این زمینه بین فعالان رقابت نیز وجود دارد.



وی با اشاره به میزان بهره مندی روستاهای کشور از آب شرب گفت: از محل اعتبارات توسعه ملی تاکنون در سطح کشور بیش از 10 هزار روستا با جمعیت حدود 6/7 میلیون نفر از نعمت آب شرب بهره مند شدند که 300 روستا با جمعیت 180 هزار نفر از نعمت آب شرب بهره مند شدند.



مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تخصیص اعتبار به حدود چهار هزار روستا از صندوق توسعه ملی جهت تأمین آب شرب افزود: امسال شاخص توزیع اعتبارات در صندوق توسعه ملی در بخش روستایی در این استان نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش پیداکرده است.



معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تکمیل دو فاز از سه فاز رینگ آب شهری لنگرود از مهم ترین اقداماتی است که مناقصات آن به زودی انجام می شود، خاطرنشان کرد: حدود چهار کیلومتر از رینگ شهری باقی می ماند که به دنبال تأمین اعتبار برای انجام آن هستیم.



جانباز با اشاره به وجود مشکلات فاضلاب در استان گیلان تصریح کرد: جمع آوری فاضلاب در محلاتی که مشکل جدی فاضلاب دارند از دیگر برنامه هایی است که مقرر شد تا از پکیج های مدرن در مکان های آلوده و محل اتصال رودخانه که شهرستان مشخص می کند استفاده شود.



وی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی شهید املاکی گفت: مقرر شد در زمان کوتاه اتصال روستاها به تصفیه خانه گیلان بررسی و نهایی شود و هزینه های آن را وزارت نیرو تأمین می کند که امیدواریم تا پایان سال آینده بخش عمده ای از این پروژه افتتاح شود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان