آیا استفاده از گچبری پیش ساخته و کناف سقف می تواند در کاهش هزینه ها کمک کند؟ شاید شما از از آن دسته افراد باشید که تفاوت گچبری با گچبری پیش ساخته و کناف سقف را نمی دانید در این مقاله قصد داریم این تفاوت را برای شما عزیزان روشن نماییم تا راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید: حال به معرفی کناف سقف می پردازیم. امروزه با پیشرفت های بسیار زیاد در صنعت ساختمان سازی تقریبا کار معماران راحت شده است و برای سقف ها و قسمت هایی از خانه که می خواهیم آن ها را بپوشانیم به راحتی می توانیم از کناف سقف استفاده کنیم که به دلیل سبک بودن آن می توان گفت هنگام زلزله نیز بیشتر می توانیم در امان باشیم. مزایای استفاده از کناف سقف:
  1. هزینه مناسب
  2. عایق صدا
  3. عایق حرارت
  4. نصب آسان
  5. سبک
کناف سقف پذیرایی یکی از پرکاربردترین نوع می باشد که جلوه ای زیبا به آن می بخشد و می توانید با استفاده از آن ها از نومخفی نیز استفاده نمایید و جلوه آن را چندین برابر کنید. از کناف سقف می توانید برای سقف اتاق خواب، پذیرایی و همچنین به عنوان پوشاننده و جدا کننده مکانی از مکان دیگر از آن استفاده نمود. همچنین سعی کنید متناسب با طرح زده شده لوستر های خانه را انتخاب نمایید. قیمت کناف سقف بسته به نوع طرح و جنس انتخابی، و همچنین اندازه و ابعد مکانی که می خواهید این کار را انجام دهید متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید که استادکاران قبل از اقدام به منزل شما می آیند و تمامی جوانب را در نظر می گیرند و در نهایت قیمت کلی را به شما خواهند داد. گچبری هنری است که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته است و امروزه بیشتر در خانه های لوکس و مجلل از آن استفاده می کنند. گچبری درواقع هنری است که با دست انجام می گیرد و نیاز به مهارت و تجربه زیادی می خواهد و علاوه بر این بسیار زمان بر می باشد اما در نهایت اثر هنری بی نظیری را برجای خواهد ماند. زیبایی و تاثیر گذاری این امر در درجه اول بسته به میزان مهارت و تجربه استادکار می باشد و در مرحله بعدی طرح گچبری می باشد که عموما از طرح های پرنده و گل استفاده می شود و در نهایت به زیرکار دیوار و سقف ما بستگی دارد که سالم باشد یا خیر. سعی کنید قبل از اقدام به گچبری حتما نمونه کار استادکاری که انتخاب کرده اید ببنید حتی اگر شده از نزدیک. همه ما این را می دانیم که این هنر در معماری داخلی مساجد و مکان های مقدس بسیار کاربردی می باشد و طراحان با طرحای زیبا و بی نظیر به خلق گچبری ماهرانه و بدون نقص می پردازند. بسیاری از افراد تمایل دارند که از رنگ های سلطنتی همچون طلایی، آبی فیروزه ای و ... در رنگ آمیزی گچبری استفاده شود تا زیبایی اثر چندین برابر گردد. توجه داشته باشید که اگر سقف و یا دیوار شما نیاز به گچکاری دارد و آسیب دیده است قبل از شروع به گچبری مشکلات را حل کنید زیرا پس از اتمام کار در صورت خرابی سقف یا دیوار ها تمام زحماتی که برای این هنر کشیده اید از بین خواهد رفت. گچبری انواع مختلفی دارد که بسته به مکان مورد نظر و سلیقه شما می توانید آن را انتخاب کنید:
  1. گچبری در حاشیه های خانه
  2. یک طرح خاص بر روی سقف یا دیوار
  3. و یا تنها یک قسمت از خانه را برای این کار انتخاب کنید
گچبری درواقع به دو دسته مدرن و سنتی تقسیم می شود که امروزه دسته اول طرفدار بیشتری پیدا کرده است و در واقع به آن گچبری پیش ساخته می گویند بیشتر آپارتمان ها، هترل ها، رستوران ها برای زیبایی بیشتر نمای داخلی خود از این صنعت بهره می جویند. مزایای استفاده از گچبری پیش ساخته:
  • قیمت مناسب تر
  • زمان کمتر در اجرا
  • قابل رنگ آمیزی پس از نصب
  • سبک بودن آن
  • طرح های بسیار شیک و مدرن
  • مناسب برای دیوار و سقف ها
  • طرح هایی که برای هر نقاطی از خانه مناسب می باشد اعم از سقف آشپزخانه، دور لامپ ها و نور مخفی و ...
توجه کنید که حتما طرح گچبری پیش ساخته را متناسب با نوع دکوراسیون داخلی و سایر لوازم منزل خود انتخاب نمایید تا در نهایت نمای زیبایی خلق نمایید. نکات مهمی که یک گچکار ماهر هنگام نصب گچبری پیش ساخته و یا گچبری می بایست در نظر داشته باشد عبارتند از:
  1. نرم دادگی و رطوبت دیوار ها و سقف ها
  2. ارتفاع زمین تا سقف
  3. آگاه ساختن شما از مشکلات و نحوه اجرای کار
  4. گرفتن اجرت و دستمزد متناسب
مکان مورد استفاده از گچبری و گچکاری از دیگر تفاوت گچکاری و گچبری می توان به مکان مورد استفاده آن ها اشاره نمود. به طور کلی از گچکاری ببه دلیل استحکام بیشتر در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود همچنین پس از دیوار چینی برای زیر سازی نمای داخلی ساختمان از گچ کاری نیز استفاده می گردد که تنها جنبه سفید کردن خانه را دارد و نمای داخلی خانه را برای هرگونه گچبری، گچبری پیش ساخته، نقاشی ساختمان و همچنین کاغذ دیواری آماده می سازد. این نکته را به یاد داشته باشید که برای اقدام به هر یک از امور گچبری یا گچبری پیش ساخته حتما بر سر قیمت به توافق برسید و قرارداد ببنید و سپس اقدام نمایید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان