به گزارش لنگرخبر، استاندار گیلان ظهر امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان لنگرود از هشت پروژه عمرانی و خدماتی این شهرستان بازدید کرد.

ارسلان زارع در سالن اجتماعات بندر چمخاله با بیان اینکه همه از وضعیت کشور در بُعد اقتصادی حاصل از تحریم آمریکا علیه ایران مطلع هستیم، اظهار کرد: مردم در طول انقلاب همواره در کنار مسؤولین بوده و در برابر تحریم ها مقاومت کرده اند و مدیران باید برای قدردانی از مردم تلاش خود را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش اجتماعی ساکن در لنگرود و گیلان حاصل از مشارکت فعال مردم و همراهی مسؤولین است، گفت: مهم ترین مؤلفه عبور از مرحله گذار، همدلی مردم و مسؤولین و تلاش گسترده و مستمر مدیران برای اجرای برنامه های دولت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید پروژه های عمرانی و خدماتی لنگرود با شتاب بیشتری انجام شود، افزود: اجرای پروژه های عمرانی در شهرستان باعث توسعه پایدار و ایجاد اشتعال می شود که مشکلات سد راه باید در استان حل شود تا کندی در پروژه ای ایجاد نشود.

زارع با بیان اینکه به دلیل تحریم ها باید از ظرفیت دریای خزر به خوبی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های گیلان توریست پذیر بودن و موقعیت گردشگری این استان است که نباید به سادگی از این خصوصیت ها عبور کرد و از پذیرش سرمایه گذار در این زمینه ها استقبال می کنیم.

نیاز روزانه ۱۰۰۰ تن سنگ معدن برای بندر چمخاله

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دو دولت برای احداث بندر چندمنظوره چمخاله مجوز صادر کرده اند، اظهار کرد: این پروژه مشکل مالی ندارد و عمده مشکل بندر مصالح معدنی است که روزانه ۱۰۰۰ تن سنگ معدن برای کار نیاز دارد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه مشکلی بابت تأمین اعتبار بیمارستان تأمین اجتماعی کومله نیز وجود ندارد، گفت: این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و سازمان تأمین اجتماعی نیز نسبت به تسریع در تکمیل پروژه تأکید دارد.

وی با بیان اینکه مشکل فعلی سورتمه و تله کابین مسائل قضایی است که در توقیف قوه قضائیه است، تصریح کرد: در فاز اول پروژه سورتمه، رستوران، هتل، مکان تفریحی و سرویش بهداشتی نیز در نظر گرفته شده که در صورت حل مشکلات قضایی این پروژه قابل افتتاح است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سورتمه و تله کابین لنگرود جزو پروژه های مهم شهرستان است، افزود: اگر یک سرمایه گذار هم اکنون برای فعالیت اعلام آمادگی کند حداقل پنج سال نیاز است که بروکراسی های اداری تمام شود درحالی که کارهای سورتمه و تله کابین و مجوزها اخذشده است.

لاهوتی با بیان اینکه طول پروژه تله کابین ۳.۵ کیلومتر است، گفت: برای پروژه سورتمه و تله کابین تمام کاربری ها پیش بینی و لوازم خریداری شده است و همه چیز برای بهره برداری آماده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه ها نیاز به اعتبار ندارد و خود، دارای سرمایه است، گفت: در فاز اول افتتاح این پروژه ۴۰۰ نفر می توانند مشغول به کار شوند که لازم است قوه قضاییه برای حل مشکل قضایی پروژه سورتمه و تله کابین، تمرکز بیشتر و دقیقی داشته باشد.

3 مشکل عمده پیش رو پروژه بندر چمخاله

مدیر پروژه بندر چمخاله نیز با بیان اینکه پروژه به صورت طراحی و ساخت است و بعد از طراحی کار ساخت آن آغاز می شود، اظهار کرد: اعتبار اولیه برای بندر چمخاله ۷۲ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود این مبلغ به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مهدی کامیاب با بیان اینکه مدت انجام این پروژه ۳۶ ماه است، گفت: توسعه گردشگری و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و امکان تبادل مسافر ازجمله اهداف توسعه و فعال سازی بندر چمخاله است.

وی با اشاره به وجود مشکلات و موانع در پیش رو پروژه بندر چمخاله بیان کرد: در این پروژه با سه مشکل مواجه هستیم که لایه گازی در بستر دریا یکی از این مشکلات است که در زمان اجرای طرح با آن مواجه شدیم.

مدیر پروژه بندر چمخاله با بیان اینکه مجوز محیط زیست دیگر مشکل پروژه است، افزود: برای حل این مشکل چند مشاور جهت مطالعات و تکمیل اسناد استخدام شد که مجوز مشروط آن در تهران تائید شده و برای تهیه و تکمیل اسناد نیاز به همکاری محیط زیست داریم.

کامیاب با بیان اینکه محدودیت منابع سنگی دیگر مشکل پروژه است که برای حل آن با چند معدن هماهنگی هایی انجام شده، گفت: نیاز روزانه سنگ برای کار در بندر ۱۰۰۰ تن است که از طریق سه معدن حدود ۴۰۰ تن سنگ معدن تهیه می شود.

به گزارش لنگرخبر، بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی شهید مرتضی حسین پور لنگرود، فاز دوم کنارگذر شهر از پیچ سیاهگلده تا میدان شهید املاکی، تله کابین و سورتمه لنگرود، بیمارستان تأمین اجتماعی کومله، بندر چندمنظوره چمخاله و سد لاستیکی گالشکلام ازجمله پروژه های عمرانی و خدماتی بود که استاندار گیلان از آن ها بازدید کرد.

دیدار با خانواده شهید قهرمان حسین املاکی آخرین برنامه سفر یک روزه ارسلان زارع به شهرستان لنگرود بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان