حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به حرکت اربعین اظهار کرد: اربعین مانور مؤمنانه و مقتدرانه نظام شیعه در جاهلیت مدرن است.

وی با بیان اینکه خیلی ها تلاش می کردند که پیاده روی اربعین را یک حرکت عربیزم معنا کنند، افزود: حرکت اربعین یک رسم دینی است و خاستگاه آن از زمان اهل بیت (ع) بوده که با سفارش ها آن ها تا به امروز مثل خورشید فروزان نورافشانی می کند.



امام جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه برای رسیدن به اربعین باید عرفان امام حسین (ع) را دنبال کرد، گفت: جنس عرفان امام حسین (ع) یعنی از خود گذشتن و محبت داشتن است.



وی با اشاره به اینکه بسیاری از ادیان برای عرفان، بشر را به گوشه نشینی، عزلت و دوری از مردم دعوت می کنند، تصریح کرد: کیان شیعه و نظام دینی شیعه، تنها آئینی بوده که دینداریش برمدار پیوند با مردم و حضور با مردم است و کسانی که اربعین می روند شیدایی و دلدادگی را درگذشتن از مال آن هم به طور غیرمتعارف مشاهده می کنیم.



سلیمانی با بیان اینکه جلوه اربعین روزبه روز بیشتر می شود و یک بازتاب جهانی دارد، خاطرنشان کرد: بهترین پل برای رسیدن به عرفان امام حسین (ع)، همدلی و خدمت به یکدیگر و خرج محبت است.



وی اربعین را حضور سیاسی برای امام مظلومی دانست که با خون خود استکبار را به هم ریخت و تفکر استبدادی را منزوی کرد.



امام جمعه لنگرود دنیا را تشنه عدالت ورزی و سپاس مندی از مردان بزرگ دانست و گفت: در دوره ای که پیچیده ترین جنگ ادراکی و شناختی و بی سابقه ترین جنگ روایت ها از مشتبه کردن حق و باطل با فشار حداکثری اقتصادی سوی ملت های مظلوم جاری شده، حضور بی نظیر مردم در اربعین با تمام سختی های سفر و آماده نبودن زیرساخت های کشور عراق، نشان از یک تفکر عدالت ورزی است.



وی حرکت اربعین را بزرگ ترین اجتماع عظیم جهان اسلام خواند و بیان کرد: زائر واقعی اربعین کسی است که بدون ایجاد مزاحمت و با ارتباط روحی با امام معصوم (ع) چله خود را به اتمام برساند.



سلیمانی هدف از حضور در لشکر عظیم اربعین را خدا دانست و افزود: حرکت اربعین یعنی بیعت با بهترین رهبران دنیا و رهایی از ظلم و ستم نشانه گذاری شده است.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان