به گزارش لنگرخبر، پرندگان مهاجر، ذخایر ژنتیکی هستند که در فصل زمستان به آب بندان های کشاورزی و شالیزارهای آب گرفته شمال کشور پناه می آورند تا در فصل مناسب به مبدا اولیه خود باز گردند، اما برخی از این پرندگان توسط شکارچیان گرفتار می شوند و پس از ذبح، در بازارهای مختلف استان از جمله بازار ماهی فروشان لنگرود به فروش می رسند.



امین نجات گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به استان، متاسفانه برخی از افراد در این شهرستان مبادرت به حمل، عرضه و فروش پرندگان می کنند.



رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود افزود: امروز طی عملیاتی توسط مامورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود، بازار لنگرود مورد پایش قرار گرفت.



وی خاطرنشان کرد: مامورین محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله به همراه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در ادامه پایش و بازدیدهای مستمر خود از بازارهای شهرستان، پرنده هایی از نوع خوتکا و مرغ هوایی را کشف و ضبط کردند.



رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: در صورت شکار غیرمجاز متخلفین با برخورد قانونی ماموران اجرایی مواجه خواهند شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم بوده و قانون گذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای جرم مذکور پیش بینی کرده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان