به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود اندرزگو در مراسم یادواره شهدای مسجد امام حسین (ع) کیاکلایه این شهر با بیان اینکه خدا برای هر قومی چند ویژگی را در نظر گرفته است، اظهار کرد: خداوند در قران کریم فرمودند که اگر جامعه اسلامی دست از ایمان خود بردارند خدا قوم دیگری را بر آنان مسلط می کند.



وی با بیان اینکه هر قومی که دست از ایمان خود بردارند نابود خواهند شد، گفت: خدا پنج ویژگی برای یک قوم خوب را در نظر گرفته که هر کس آن ها را انجام دهد به رستگاری می رسند.



مدیرکل امور مجلس جامعةالمصطفی، دوست داشتن و محبت به خدا را نخستین ویژگی قوم برتر دانست و گفت: تواضع در برابر مردم و عزت در برابر کفار و جهادت درراه خدا و اسلام از دیگر ویژگی های صفات قوم های برتر است.



اندرزگو با بیان اینکه شهید اندرزگو بسیار به حق الناس حساس بود، افزود: امروز برخی با راحتی به حق الناس دست درازی می کنند و معلوم نیست چگونه می توانند جواب امثال شهید اندرزگوها را می خواهند بدهند.



وی با بیان اینکه وقتی نام شهید اندرزگو در مکانی اعلام شد تن ساواکی ها می لرزید، خاطرنشان کرد: شهید اندرزگو تهدیدی برای رژیم شاه بود و یک تنه با آنان مبارزه می کرد و فردی که قدرت ایمان در درون او است از هیچ کسی جز خدا هراسی ندارد.



مدیرکل امور مجلس جامعةالمصطفی با بیان اینکه مشکلات کشور باروحیه جهادی حل می شود، تصریح کرد: در زمینه های علمی و هسته ای در چند سال اخیر رشدهای خوبی داشتیم و دلیل آن وجود روحیه جهادی در این زمینه ها است ولی در زمینه اقتصاد و خودروسازی هنوز هم دچار مشکل هستیم که دلیل آن عدم وجود روحیه جهادی است.



فرزند شهید اندرزگو با بیان اینکه امروز بیشترین مشکلات ما در جامعه است، گفت: باید در روش تهیه مال توجه کرد که حلال باشد و کم کاری در کارها می تواند در به دست آوردن مال شبهه ایجاد کند و نباید نسبت به آن بی توجه بود.



وی با بیان اینکه عدم ترس از سرزنش دیگران پنجمین ویژگی جامعه دینی است، افزود: در جامعه ایمانی کسی نباید از ملامت، ملامت کنندگان بترسد و در دوران پیامبر نیز کسانی بودند که حتی پیامبر را هم ملامت می کردند.



مدیرکل امور مجلس جامعةالمصطفی با بیان اینکه انتظار بزرگ ترین کار امروز در جامعه است، خاطرنشان کرد: انتظار در جامعه امروز یک حرکت فعالانه است و کسی که به تعلقات دنیایی متکی است نمی تواند به دل بسته و منتظر واقعی امام  زمان (عج) باشد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان