به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی عصر امروز در دومین یادواره شهید گمنام در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا یاد و خاطره شهدا را در زندگی روزمره خود جاری کنیم، اظهار کرد: امروز خیلی ها در آرمان های دیگران زندگی می کنند و دوست دارند متفاوت باشند که برخی اوقات ضربه مهلکی می خورند.



وی با بیان اینکه جنس شهدا از جنس واقع گرایی و واقع بینی است، گفت: شهدا بین ما بودند ولی مانند ما نبودند و واقعیت انقلاب و اسلام را به طور دیگری می دیدند که سر آخر باخدا معامله کردند.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه واقع گرایی با آرمان گرایی خیلی تفاوت دارد، افزود: برخی درگذشته خود گیرکرده اند و برخی دیگر نیز در آینده خود گرفتارند که زندگی در حال حاضر را از دست می دهند ولی شهدا در زمان خود و با نگاه واقع بینانه به آینده زندگی می کردند.



سلیمانی با بیان اینکه اولین واقعیت برای شهدا این بود که جهاد و شهادت را برای خود مرگ نمی دانستند، خاطرنشان کرد: خیلی ها برای فرار از جهاد در دوران دفاع مقدس به سفر می رفتند و یا به تحصیل مشغول می شدند ولی آن کسانی که جاودانه شدند شهدا هستند.



وی با بیان اینکه امروز خیلی از کشورها آرمان دارند ولی رابطه واقع بینانه با آرمان گرایی ندارند و در باتلاق گیرکرده اند، تصریح کرد: شهدا با واقعیت مواجه شدند و آرمان های خود را با واقعیت عجین کردند.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه امروز استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا فقط برای مبارزه با لیبرال نیست، گفت: آمریکا امروز در آستانه افول است و برای بلند شدن مجدد دست وپا می زند و حتی به هم پیمانانش هم رحم نمی کند.



سلیمانی با اذعان به اینکه امروز دشمن هر چه بیشتر هزینه می کند بیشتر ضربه می خورد، افزود: امروز اگر جهاد کبیر نداشته باشیم ذلیل خواهیم شد و به فضل خدا و جان فشانی شهدا، حرف اول در منطقه راه می زند و همه از این حرف ها نیز حساب می برند.



وی با بیان اینکه در طول چهار دهه اخیر برخی سیاسیون کشور را با جریان سازی های کاذب از مسیر اصلی منحرف کردند، خاطرنشان کرد: دوقطبی سازی در کشور باعث می شود دغدغه اصلی مردم در کشور به بیراهه کشیده شود.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه فضای کشور ازلحاظ امنیتی خوب است ولی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی فشل هستیم، گفت: امنیت کشور در طول 40 سال از عمر انقلاب حاصل تلاش مجاهدانه جوانان انقلابی است و برای رسیدن به ثبات اقتصادی و فرهنگی باید جهادی و شبانه روز تلاش کرد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان