به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در گردهمایی فرهنگی بصیرتی ائمه جمعه استان در مجتمع اردویی آموزشی سردار جنگل لنگرود اظهار کرد: ائمه جمعه پدر معنوی جامعه محسوب می شوند.


وی به برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه شاخصه های نماینده متعهد، پای کار و انقلابی را برای مردم بیان کنند تا جامعه با این شاخصه ها بتواند نماینده خود را انتخاب کند.


نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر جدی گرفتن امربه معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه بیان کرد: ائمه جمعه رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان ها هستند و باید این فریضه الهی را پیگیری کنند.


 فلاحتی با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و ریاست ائمه جمعه در آن بیان کرد: راهکارهای رفع ناهنجاری ها با اولویت عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها پیگیری شود.


وی به بیان ناکارآمدی برخی از مسؤولان توسط تریبون های عمومی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام است بنابراین ائمه جمعه ضعف ها را با ظرافت و هوشمندی بیان کنند، طوری که موجب ایجاد یاس در جامعه نشود.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قانون گذاری و نظارت از وظایف نمایندگان مجلس است، گفت: عزل و نصب مسؤولان کار موهومی است که نمایندگان در آن ورود می کنند.


فلاحتی مشورت دادن ائمه جمعه به مسؤولان را اثرگذار دانست و افزود: ائمه جمعه و نماینده وظیفه عزل و نصب ندارند اما باید به متولیان مربوطه مشورت لازم را ارائه کنند.


وی با زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری از معضلات گیلان برشمرد و گفت: در زمینه مذکور در استان اقدام هایی در حال انجام است.



انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان