به گزارش لنگرخبر، هوشنگ عباسقلی زاده ظهر روز پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار کومله در سالن گردان حمزه این شهر با بیان اینکه اکثر مشکلات امروز شهرداری ها کاهش درامد است، اظهار کرد: به دلیل کاهش درامدها، شهرداری ها در پرداخت حق بیمه و حقوق پرسنل خود با مشکلاتی مواجه هستند که طبیعتاً روی انجام کارهای عمرانی و خدماتی نیز تأثیر می گذارد.


وی با بیان اینکه پسماند یکی از مشکلات اصلی امروز کشور و استان های اصلی است، گفت: باید برای این مشکل فکر اساسی کرد و تولید زیاد زباله از چالش های اصلی است که بیش از نرم جهانی زباله در کشور تولید می شود.


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر اینکه اگر به درستی تفکیک از مبدأ انجام شود بسیاری از مشکلات نیز حل می شود، افزود: تفکیک از مبدأ باید یکی از اولویت های شهرداران باشد تا با تبلیغ و سرمایه گذاری بر روی این موضوع مهم شاهد کاهش تولید زباله  پسماند باشیم.


عباسقلی زاده با بیان اینکه در موضوع درامد پایدار توسط شهرداری ها با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: وزارت کشور به دنبال نقشه های محله محور جهت مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و ایجاد درامد پایدار برای شهرداری ها است که تاکنون این کار در استان انجام نشده است.


وی با بیان اینکه شهرهای گیلان بدون برنامه راهبردی و محوری اداره می شود، خاطرنشان کرد: امروز دوره مدیریت سنتی گذشته و باید شهرداری ها برنامه راهبردی و مشخص خود را برنامه ریزی و تهیه کند که برخی از شهرداری های استان در حال تهیه این برنامه هستند.


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه اگر در یک نقطه تبعیض صورت گیرد دیگر نمی توان عدالت را در همه سطح شهر انجام داد، گفت: انجام کارها توسط شهرداری باید در همه نقطه شهر به صورت دقیق و برنامه ریزی شده صورت گیرد و بدون نگاه تبعیض آمیز، عدالت را برای همه انجام دهد.


انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان