به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «حامد کرزی» رییس جمهور پیشین افغانستان امروز دوشنبه (4 آذر) در یک نشست خبری درباره تحولات سیاسی و انتخاباتی افغانستان سخن گفت.

وی اظهار داشت: ما صلح می خواهیم، اما نه به قیمت از دست دادن دستاوردهای 18 سال گذشته. نیروهای امنیتی افغانستان نگذارند که از نام نیک آنها به خاطر منافع شخصی استفاده شود. نیروهای امنیتی مطلقا باید بی طرف و مدافع منافع ملی افغانستان باشند. آنها (نیروهای امنیتی) نباید به مردم حمله کنند و اهداف سیاسی افراد را پیش ببرند.

کرزی افزود: ملا ضعیف پس از شرکت در کنفرانس صلح در مسکو مورد تهدید نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی می خواهیم و از جامعه جهانی درخواست داریم تا صدای خود را بلند کنند و از حق آزادی و دموکراسی مردم افغانستان دفاع کنند.

کرزی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در این زمان برای ثبات در افغانستان مفید نبود، گفت: از اشرف غنی و حکومت می خواهیم که دقت مجدد کنند زیرا کشور رو به سوی خرابی است.

وی همچنین گفت: اشرف غنی از من خواست که در مذاکرات صلح آتی در چین شرکت نکنم و من موافقت کردم، اما من با درخواست وی برای عدم مشارکت برخی دیگر از سیاست مداران دیگر مخالفت کردم.

رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد: نتایج انتخابات باید یک روز پس از برگزاری آن اعلام می شد. ما در حال حاضر با بحران انتخابات روبرو هستیم زیرا نتایج پس از گذشت 2 ماه همچنان مشخص نیست.

کرزی افزود: دولت باید از حق سخنرانی آزاد دفاع کند. این که نتیجه انتخابات اعلام نمی شود ملامتی اش متوجه مردم افغانستان نیست، ما زمانی نتیجه انتخابات را می توانیم فردای آن روز اعلام کنیم که آزاد باشیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان