به گزارش لنگرخبر، محمدباقر قاسم پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان لنگرود ۹۸۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون ۴۵۰۰هکتار از این اراضی پس از برداشت برنج به کشت دوم اختصاص یافته است.



وی افزود: کشت دوم علاوه بر افزایش درآمد برنج کاران موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی شهرستان می شود.



قاسم پور ادامه داد: افزایش درآمد کشاورزان موجب افزایش رغبت جوانان روستایی به تولید برنج و ماندگاری شان در روستاها می شود.



وی خاطرنشان کرد: بیشترین محصول کشت دوم در شهرستان لنگرود راتون است و علاوه بر راتون، محصولات سبزی و صیفی در این اراضی کشت می شود.



مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: اغلب تولید و فروش صیفی و سبزی توسط زنان انجام می شود و اغلب این محصولات در بازارهای محلی این شهرستان که شنبه،چهارشنبه و جمعه برپا می شود برای فروش عرضه می شوند.



وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش کشت دوم محصولات کشاورزی ، مکانیزه شدن تولید برنج نیز منجر به کاهش هزینه تولید برنج می شود و در این شهرستان در سال جاری ۵۵درصد برنج به صورت مکانیزه کشت شد و ۸۵درصد نیز توسط ماشین آلات کشاورزی برداشت شد.



قاسم پور گفت: مکانیزه شدن تولید برنج علاوه بر اینکه منجر به تمایل روزافزون کشاورز زادگان به تولید این محصول می شود، موجب اقتصادی تر شدن تولید این محصول نیز می شود. به همین دلیل برنامه داریم تولید مکانیزه برنج  را در این شهرستان برای سال آتی افزایش دهیم.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : خرمالو

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان