به گزارش لنگرخبر،حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در شهرستان لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه طبق آموزه های دینی حراست از طبیعت بر همگان واجب است، تاکید کرد: دستگاه قضایی، حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اهم وظایف خود دانسته و با هرگونه تعدی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی به شدت برخورد خواهد کرد.

 

وی، مناسبات معمول مردم در روستا با طبیعت و استفاده از مواهب خدادادی برای تامین رزق و روزی را حق مسلم روستائیان دانست و افزود: معیشت مردم در روستاها با طبیعت گره خورده و روستائیان خود بهترین حافظان طبیعت نیز هستند.

 

این مقام ارشد قضایی در ادامه با اشاره به گزارش های موجود مبنی بر سوءاستفاده برخی افراد و تصرفات غیرقانونی هکتارها از اراضی ملی چاف و چمخاله لنگرود، تصریح کرد: کمیته ای برای بررسی و شناسایی تصرفات اراضی ملی در منطقه چاف و چمخاله لنگرود تشکیل شده و با متصرفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان، دستگاه های مسئول در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی را مسئول برخورد با متصرفان و متعرضین به اراضی ملی معرفی و خاطرنشان کرد: قانون، دستگاه های مسئول را موظف کرده است تا در بدو امر و قبل از تشکیل پرونده قضایی با متصرفان برخورد کنند.

انتهای پیام /
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان