به گزارش لنگرخبر، فرایند ثبت نام از داوطبین کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذر تا شانزدهم آذر در سراسر کشور انجام شد.

در مهلت ثبت نام مقرر از داوطلبین حضور در عرصه انتخابات مجلس، 36 نفر در شهرستان لنگرود برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه لنگرود ثبت نام کردند.

صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی بر اساس استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات از ۱۷ آذر آغاز و این بررسی به مدت ۱۰ روز یعنی تا ۲۶ آذر ادامه داشت.

از بین 36 نفر ثبت نام کننده، 5 نفر به دلائل انصراف، عدم احراز یا عدم صلاحیت از ادامه حضور در رقابت ها جاماندند ولی طبق قانون افرادی که عدم احراز یا عدم صلاحیت شدند می توانند شکایت خود را به هیات نظارت تقدیم کرده تا بررسی مجددی صورت گیرد.

نصرت نادم، حمید رمضانپور دریاسری، بهروز جعفری، حجت الاسلام محسن محمدپور، علی علی نژاد، مهرداد لاهوتی، یوسف مهموم، علی اصغر حجامی، محمد اسماعیلی احمدی سلوش، پرویز محمد نژاد، محمدعلی حیدری، فریدون شریفی لنگرودی نژاد، محمد اخوان، مجید بقایی، فاطمه شیرزاد سلوش، کاظم دوست کام، محمد امامی، احسان الله اسدی، سهراب رستمی لات لیلی، عصمت یوسف زاده مریدانی، حسین قاسم پور شلمانی، امین امیری، حجت الاسلام موسی روشن قیاس، سعید بابا خانی لنگرودی، حجت الاسلام علی رستمی چافی، نادر بویه، رضا موسی پور، سید شهروز مصباح کیایی، علی نقی حصنی و سید جلال نورموسوی و مهدی علیجانی اسامی داوطلبینی است که توسط هیات اجرایی تایید شدند.



رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان هم از ۲ دی شروع می شود و به مدت ۲۰ روز یعنی تا ۲۱ دی این بررسی زمان می برد.

از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن یعنی ۲۰ روز ابلاغ وضعیت صلاحیت، دریافت شکایت و اظهارنظر نهایی شورای نگهبان را به استناد ماده ۵۲ قانون انتخابات خواهیم داشت و ۱۲ بهمن هم شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به استناد ماده واحده مجمع به مدت سه روزدریافت می شود.



۱۵ بهمن؛ رسیدگی به شکایت داوطلبان

به استناد ماده واحده مجمع، رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام به وزارت کشور از ۱۵ بهمن آغاز می شود و به مدت ۷ روز یعنی تا ۲۱ بهمن ادامه دارد. اسامی نامزدها به استناد مواد ۳۶ و ۴۰ آیین نامه در تاریخ ۲۲ بهمن اعلام قطعی و منتشر می شود. طبق برنامه ستاد انتخابات کشور در تاریخ ۲۳ بهمن شاهد انتشار آگهی انتخابات توسط هیات اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه به استناد ماده ۲۰۹ آیین نامه خواهیم بود.



۲۴ بهمن؛ آغاز تبلیغات داوطلبان به مدت یک هفته

بر اساس این گزارش، نامزدها به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات از ۲۴ بهمن می توانند به صورت رسمی فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند. این داوطلبان باید به یاد داشته باشند که تا یکم اسفند یعنی یک روز به انتخابات برای فعالیت انتخاباتی خود زمان دارند و دقیقاً ۲۴ ساعت مانده به ساعت رأی گیری، تبلیغات انتخاباتی به استناد همان ماده ۵۶ قانون انتخابات ممنوع است.

اما ۲ اسفند روز سرنوشت ساز برای کشور در این برهه از زمان خواهد بود. روزی که مردم مانند گذشته در انتخابات به صورت پرشور شرکت خواهند کرد و با حضور در پای صندوق های اخذ رأی، نماینده و وکیل خود را در خانه ملت انتخاب خواهند کرد

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان