به گزارش لنگرخبر به نقل از آستان خبر؛ ایجاد زائرسرا همواره یکی از موضوعاتی بود که روسای ادوار اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود نسبت به این موضوع اهمیت داده و پیگیر این موضوع بودند و هرکدام تلاش کردند تا وضعیت آن را برای احداث مشخص کنند.



ایجاد زائرسرا مورد توجه شورای شهر گذشته و مسئولین شهرستان نیز بود تا بتوانند از ظرفیت گردش گران مذهبی برای رونق اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند.



آخرین اقداماتی که در زمینه زائرسرا توسط رسانه ها و جراید از سوی اوقاف اعلام شد مربوط به مصاحبه رئیس فعلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود حجت الاسلام پاکیزه با سایت خبری ۸دی است که این مصاحبه در مردادماه ۱۳۹۶ منتشرشده است.



لینک این مصاحبه را می تونید اینجا بخوانید که البته این مصاحبه در رسانه های دیگر استان نیز بازنشر شده است.



در این مصاحبه پاکیزه اعلام کرد با توجه به پیگیری هایی که در حال انجام است پیش بینی می کنم در ظرف ۳ ماهه آینده بتوانیم زائرسرا را کلنگ زنی کنیم!



مکانی که برای ایجاد زائرسرا در نظر گرفته شده در محدوده آستان مقدس سید محمد کیاکلایه است.



متن مصاحبه پاکیزه در این مورد را در زیر بخوانید:



پاکیزه درباره فقدان زائرسرا در لنگرود اظهار کرد: لازم است یک تقدیر و تشکر ویژه از فرماندار و نماینده محترم شهرستان داشته باشم به این دلیل که زمینی در زمان سابق برای زائرسرا در کنار بقعه آقا سید محمد کیاکلایه در سال ۸۹ تهیه شد اما مشکلاتی داشت که این مشکلات به کمک فرماندار و نماینده محترم در سال ۹۵ حل شد. در این طرح یک ساختمان ۳ طبقه پیش بینی شده و نقشه آن تهیه شده است.



وی افزود: به دلیل اینکه برای این زمین سند قطعی صادر نشده بود علی رغم ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برای احداث بنا کار نیمه تمام باقی مانده بود تا اینکه در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ فرماندار محترم به شدت پیگیر صدور سند قطعی برای این زائرسرا شدند که انشاء الله عن قریب سند این زمین به نام اوقاف صادر خواهد شد و ما شاهد یک زائرسرای خوب خواهیم بود و من پیش بینی می کنم در ظرف ۳ ماهه آینده بتوانیم کلنگ زنی کنیم.



رئیس فعلی اوقاف لنگرود در این مصاحبه در مرداد سال ۹۶ پیش بینی کرده بود که طی سه ماه آینده زائرسرا کلنگ زنی می شود و قاعدتاً رئیس یک دستگاه تمام جوانب برای احداث را در نظر گرفته که این چنین به مردم از طریق رسانه ها وعده می دهد ولی بعد از گذشت حدود ۲۰ ماه از تاریخ مصاحبه تاکنون خبری از کلنگ زنی نشده است.



انتظار می رود مسئولین قبل از وعده به مردم، تمام جوانب امر را بررسی و سپس موضوع پروژه را مطرح و زمانی دقیق یا تخمینی را برای احداث پروژه ها اعلام کنند.



 







انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مییابداحداث

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان