پرداخت 90 درصدی مطالبات به چای کاران

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۲:۱۷ چاپ کد خبر: 109367
به گزارش لنگرخبر، استان های شمالی به ویژه مازندران و گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کاشت و برداشت چای بوده که بسیار به ایجاد اشتغال در این دو استان می شود.

بر اساس آخرین آمار حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت چای بوده که ۹۰ درصد آن در گیلان و ۱۰ درصد آن در استان مازندران است که ۸۳ درصد این اراضی زیر یک هکتار وسعت دارند.

امسال ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولیدشده که با افزایش ۱۰ درصدی در این حوزه مواجه بودیم زیرا ایران پانزدهمین کشور در تولید چای و دوازدهمین کشور در مصرف چای است که این امر نشان دهنده ظرفیت تولید چای در استان های گیلان و مازندران است.

در همین خصوص حبیب جهانساز امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه باید از ظرفیت چای کاران در کشور استفاده شود، اظهار کرد: استان های گیلان و مازندران به دلیل خاک حاصلخیز دارای ظرفیت و امکانات بسیار خوبی در حوزه کاشت و برداشت چای هستند که با تجهیز اراضی باید به افزایش کیفیت محصول چای کمک کنیم.

وی با اشاره به میزان مبلغ پرداخت شده به چای کاران گفت: با پیگیری های انجام شده تاکنون، یک و نیم میلیارد دیگر به حساب چای کاران پرداخت شده تا این میزان پرداختی به ۳۰۸ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت مابقی طلب چای کاران در روزهای آینده خبر داد و افزود: با پرداخت این یک میلیارد، ۹۰ درصد طلب چای کاران پرداخت شده و ۳۷ میلیارد تومان دیگر در روزهای آینده پرداخت می شود.

جهانساز با اذعان اینکه امسال وضعیت تولید چای در استان های شمالی خوب بوده است، تصریح کرد: در استان گیلان و مازندران، ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای باارزش مالی ۲۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برداشت شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اعلام قیمت برگ سبز چای در کشور بیان کرد: چای کاران استان های شمالی ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن چای درجه یک، ۶۹ هزار و ۵۳۸ تن درجه دو برداشت کرده که چای درجه یک باقیمت هر کیلوگرم سه هزار و ۶۰۰ و درجه دو، دو هزار و ۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان