کاهش ۴۸ درصدی صید ماهی در استان گیلان

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۰ چاپ کد خبر: 109385
به گزارش لنگرخبر، استان گیلان دارای ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی بوده که ۷۰ درصد آن آزادشده و این امر نشان دهنده اهمیت سواحل در ایجاد رونق اقتصادی در منطقه به ویژه استان گیلان کمک می کند.

برای استانی که دارای سواحل بسیار زیادی است استفاده صحیح از این سواحل در تقویت بخش گردشگری و رونق صید و صیادی بسیار حائز اهمیت و مهم است.

در استان گیلان انواع مختلف ماهی های استخوانی وجود دارد که یکی از مهم ترین و باکیفیت ترین ماهی های دنیا ماهی خاویار است که در دریای خزر وجود داشته و این محصول باارزش با صادرات خود در دنیا بسیار معروف است.

در استان گیلان چهار هزار صیاد به طور مستقیم و غیرمستقیم در ۴۹ شرکت تعاونی پره مشغول کسب روزی حلال و امرارمعاش برای خانواده های خود هستند.

هرچند در چند سال اخیر صیادان با مشکلاتی مواجه بودند ولی گام های بسیار مهمی از سوی شیلات در خصوص حل این مشکلات برداشته شده است زیرا باید برای صیادان که در فصل سرما دل را به دریا زده و با رنج فراوان ماهیان را صید می کنند بهترین امکانات فراهم شود.

در همین خصوص معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرایط آب و هوایی بسیار در میزان صید ماهی توسط صیادان حائز اهمیت است، اظهار کرد: در صورت مساعد و گرم بودن هوا صید ماهیانی نظیر کفال و ماهی های استخوانی توسط صیادان بیشتر شده و در صورت سرد شدن هوا مهاجرت این گونه ماهیان به سمت ساحل با کاهش مواجه می شود.

وی با اشاره به تاریخ پایان صید ماهی در استان گیلان افزود: صید ماهی در استان گیلان از ۲۰ مهر آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد هرچند در بعضی مناطق استان صید ماهی را زودتر آغاز کردیم.

اکبر ایلدروم با اعلام میزان صید ماهی در استان گیلان گفت: با تلاش صیادان گیلانی، تاکنون ۴۹۷ تن ماهی استخوانی در استان گیلان و باارزش مالی ۲۵۶ میلیارد ریال صیدشده که امیدوارم این روند افزایش پیدا کند.

وی با اذعان به اینکه ماهیان مختلفی از توسط صیادان گیلانی صیدشده است، تصریح کرد: در استان گیلان انواع مختلف ماهی های استخوانی صید می شود که کفال با ۲۱۲ تن و ماهی سفید با ۲۵۰ تن از بیشترین ماهی های صیدشده در استان گیلان هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با ابراز امیدواری برای جبران کاهش صید در استان گیلان افزود: صید در گیلان با کاهش ۴۸ درصدی مواجه بوده که امیدوارم با مساعد شدن هوا و مهاجرت ماهیان سفید به سواحل خزر بتوانیم کاهش صید را جبران کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان