به گزارش لنگرخبر به نقل از خزرآنلاین، فرماندار رشت امروز در جلسه ساماندهی پسماند سراوان با اشاره به اینکه به علت انباشت غیر اصولی زباله در سروان مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است، گفت: نصب روزشمار و قولی که به مردم برای احداث زباله سوز داده شد، اقدامی غلط و غیرکارشناسی بود.



این اظهارات مومنی زاده، اشاره به قولی دارد که سیروس شفقی، فرماندار وقت رشت ششم آبان ماه 96 در جمع مردم سراوان به آن ها داده بود. شفقی که در تجمع مردم سراوان حاضر شده بود، به آنان قول داد که در مدت دو سال زباله سوز احداث خواهد شد. مردمی که اما به قول مسئولان دولتی اعتماد نداشتند، در آن روز از آقای فرماندار فقط یک خواسته داشتند و آن نصب تابلوی روزشمار پروژه بود که شفقی هم دستور نصب آن را داد. تابلویی که می توان آن را تضمینی دانست که مردم سراوان از فرماندار رشت گرفته بودند. عددی هم که بر روی تابلو نقش بسته بود، 730 بود. یعنی 730 روز مانده به پایان پروژه سراوان.



طنز تلخ قضیه اما اینجاست که پس از اتمام 730 روز، مسئولان به جای اینکه دلایل عدم تحقق وعده احداث زباله سوز را بررسی کنند، به انتقاد از نصب تابلوی روزشمار می پردازند! جالب آن که این انتقاد از زبان نوبخت، به عنوان یکی از عالی ترین مقامات دولتی هم شنیده می شود!



مسئولانی که می بایست پاسخگوی مردم باشند و به آنان توضیح دهند که چگونه یک دولت با آن بودجه عریض و طویل، نتوانسته از پس نصب یک زباله سوز آن هم در عرض دو سال برآید، خود در مقام مدعی به انتقاد از شفقی پرداخته و می گوید چرا برای وعده ای که به مردم دادی، روز شمار نصب کردی؟! گویا نوبخت و حالا هم مومنی زاده، با زبان بی زبانی و به صورت تلویحی به شفقی می گویند چرا همچون بسیاری از وعده های بی پایان این دولت، این بار هم مردم را با وعده ای سرخرمن برای چند روز دلخوش نگه نداشتی و با نصب روزشمار، ردی از وعده خود به جا گذاشتی!



خطاب به مومنی زاده و نوبخت باید گفت نصب روزشمار نه تنها کار اشتباهی نبوده بلکه بهترین کاری بوده که در سراوان صورت گرفته است. ای کاش برای تک تک وعده های مدیران دولتی یک روزشمار نصب می شد تا مشخص شود چه تعداد از این مدیران به وعده خود وفا می کنند. البته از دولتی که رییسش در مناظره انتخاباتی که فیلم ها و تصاویرش به وفور در اینترنت یافت می شود، دو نرخی بودن بنزین را فسادزا خوانده و بعد یک شبه قیمت بنزین را سه برابر کرده و مدعی می شود این افزایش نرخ به نفع مردم است، انتظاری بیش از این نیست.



عجیب است که مسئولان این شهرستان و استان و حتی کشور به جای حل مساله به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند و به جای ریشه یابی در خصوص علت عدم نصب زباله سوز، به انتقاد از نصب روزشمار می پردازند. گویا فرماندار فعلی رشت نمی داند که قول شفقی به مردم سراوان نه یک قول شخصی بلکه قول و وعده فرماندار یک کلانشهر به مردم بوده است. جالب آن که انتقادات به شفقی بیشتر از آن که حول محور دادن وعده بی سرانجام به مردم باشد، نشان دهنده نارضایتی از نصب تابلوی روزشمار است!



قابل تامل هم آن که نوبخت در ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی با انتقاد از نصب روزشمار در سراوان می گوید: کسانی که این روزشمار را دو سال پیش گذاشتند، کجا هستند؟ بیایند الان به مردم جواب دهند! باید به جناب نوبخت گفت آن کسی که باید جوابگوی مردم باشد خود شما و شخص رییس جمهور هستید نه فرماندار وقت که البته با جستجوی ساده در فضای مجازی می توانید ببینید که هم اکنون بر کرسی فرمانداری لنگرود تکیه زده است. اینکه نوبخت، به جای پاسخگویی به این مردم خود در مقام سوال کننده و منتقد قرار می گیرد، از عجایب این دولت است!



انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سیروش شفقی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان