به گزارش لنگرخبر، سیدهاشم میرحسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی افراد سودجو و هنجارشکن با سوءاستفاده از وضعیت نامطلوب فضای مجازی با ورود به حریم خصوصی افراد، اقدام به تهیه و انتشار فیلم های خانوادگی و خصوصی شهروندان کرده و با این عمل غیرقانونی، زندگی آن ها را دچار بحران و مشکلات روحی و روانی و احساس عدم امنیت می کنند.



 



وی گفت: نکته حائز اهمیتی که در فضای مجازی به عنوان یک عامل مطرح است شکایت نکردن بزه دیدگان است که موجب سوءاستفاده مجرمان می شود.



 



دادستان عمومی و انقلاب لنگرود افزود: بسیاری از افراد نظیر دختران و بانوانی که اغفال شده و فریب این قبیل اشخاص را می خورند به دلیل ترس از آبروریزی ناشی از انتشار عکس و فیلم های خصوصی شان، بجای طرح شکایت و تظلم خواهی به خواسته های نامشروع آنان تن می دهند، غافل از اینکه اقدامات این اشخاص جرم است.



 



میرحسینی گفت: بر اساس ماده 17 قانون جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا اسرار دیگری را بدون رضایت وی جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.



 



وی تأکید کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و تعقیب قضایی افشاگران اسرار دیگران، شهروندان موضوع را به مراجع قضایی یا انتظامی اطلاع دهند و مطمئن باشند اطلاعات آن ها در پرونده محرمانه باقی می ماند.



 



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان