جزیره کیش یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در تعطیلات عید نوروز است. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این جزیره تهیه بلیط هواپیما کیش است. میتوانید اقدام به این امر بلیط هواپیما کنید و یا از طریق رزرو تور کیش به این جزیره بروید و همراه با سایرین از جاذبه های گردشگری ان دیدن کنید. اما قبل از این که به این جزیره زیبا سفر کنید بیایید تا کمی بیشتر با کیش و جاذبه های گردشگری نوروزی ان اشنا شویم.   جاذبه های گردشگری: جزیره کیش زمانی که تبدیل به مکانی برای تفریح و لذت شد علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی خود انواع و اقسام جاذبه های تفریحی را نیز به راه انداخت تا مسافران هر چه بیشتر بتوانند در این جزیره لذت ببرند. از انواع پارک های ساحلی که مکانی برای نشستن و دور هم بودن و لذت بردن از منظره های زیبای این جزیره است تا انواع ورزش های ابی که هیجان را در سفر به شما هدیه میکنند.
  • به شهر باستانی حریره بروید:
جزیره کیش قبل از ان که جزیره ای تفریحی باشد شهری بندری به شمار میرفته است. اگر کمی در تاریخ مطالعه کرده باشید میدانید که اهمیت شهرهای بندری برای تاجران بسیار زیاد بوده است. لذا در جزیره کیش روزگاری مردمانی ثروتمند و اغلب تاجر زندگی میکرده اند که زندگی خود را با تجارت میگذراندند. طبق گفته باستان شناسان شهر باستانی حریره متعلق به این مردمان بوده اما در حدود 600 سال بعد از تاسیس ان، این شهر ناگهان متروکه شده و هنوز علت این امر بر کسی مشخص نیست.
  • کاریز کیش:
از قدیم تاکنون کشور ایران همواره با مشکل کم ابی روبرو بوده است و بسیاری از مناطق کشور جزو مناطق خشک و کویری به شمار میروند. مردم در این مناطق اقدام به حفر قنات و کاریز میکرده اند تا با دسترسی به اب های شیرین بتوانند اب اشامیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنند. کاریز کیش از ان جایی مورد اهمیت است که بر خلاف سایر کاریزهای کشور از ارتفاع کمتر و در حدود 45 متر برخوردار است. این کاریز مسیری طولانی دارد و طبق تدابیری که مسئولین این جزیره اندیشیده اند میتوان از درون ان بازدید کرد و فضای جالبی را به تماشا ایستاد.  
  • پارک های ساحلی:
در جزیره کیش همواره میتوانید پارک های ساحلی را مشاهده کنید. در این پارک ها میتوانید به استراحت بپردازید و منظره ی زیبای غروب خورشید بر اب های خلیج فارس را تماشا کنید.
  • ساحل مرجانی:
یکی از زیبایی های مناطقی که در نزدیکی دریا قرار گرفته اند در زیر اب ها قرار دارد. در جزیره کیش نیز مرجان های زیبایی وجود دارد که برای تماشای ان ها باید به زیر اب بروید. برای این امر میتوانید از قسمت های مشخصی که ایجاد شده اند برای غواصی استفاده کنید. حتی اگر غواصی نمیدانید هم میتوانید به تماشای مرجان ها بروید. حضور غواصان با تجربه در این مناطق این امر را برای شما فراهم میکند.
  • مسیر دوچرخه سواری:
چه چیزی میتواند از دوچرخه سواری در سواحل خلیج فارس همراه با اب و هوای مناسب نوروزی بهتر باشد؟ بهتر است یک دوچرخه کرایه کنید و با تماشای اب های نیلگون خلیج فارس از این مسیر لذت ببرید.  
  • تفریحات ابی:
حال که با جزیره بیشتر اشنا شدید بهتر است تا به سمت تفریحات هیجان انگیز این جزیره بروید. این جزیره از تفریحات ابی فراوانی برخوردار است. از جمله تفریحات این جزیره میتوان به پاراسیلینگ، قایق سواری، جت اسکی و ... اشاره کرد.  این تفریحات همگی توسط مردم محلی و اموزش دیده این جزیره به مسافران ارائه میشوند.  
  • ماشین های خارجی:
یکی از تفریحات هیجان انگیز جزیره کیش کرایه خودروهای امریکایی موجود در این جزیره است. در این جزیره میتوانید خودروهایی مانند موستانگ را کرایه کنید و از قدرت موتور ان ها در جاده های ساحلی و زیبای این جزیره لذت ببرید.  
  • مراکز خرید:
خرید کردن همیشه یکی از راه های لذت بردن از سفر است. در جزیره کیش نیز میتوانید در مراکز خرید ان حضور داشته باشید و برای خود و یا بستگانتان اقدام به خرید سوغاتی کنید.
  • پارک دلفین:
پارک دلفین مجموعه ای از باغ پرندگان، باغ پروانه ها و دلفین های دریایی است که میتوانید از ان ها بازدید کنید و از تماشای این موجودات زیبا نهایت لذت را ببرید.   جزیره کیش: حال که با جاذبه های گردشگری این جزیره اشنا شدید بیایید تا کمی با خود جزیره نیز اشنا شویم. جزیره کیش در جنوب کشور و در سواحل خلیج فارس قرار گرفته است. جزیره کیش که به صورت بیضی شکل است و مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع دارد در تعطیلات نوروز از اب و هوایی مطبوع برخوردار است و همین امر موجب شده تا مسافران بسیاری در این ایام به این جزیره سفر کنند. این جزیره در ابتدا به فرم امروزی خود وجود نداشته است. در زمان قبل از انقلاب هیئتی به این جزیره فرستاده شد که با مشاهده پتانسیل های این جزیره تصمیم گرفته شد تا ان را به جزیره ای تفریحی و توریستی بدل کنند. برای این که این امر رخ دهد در ابتدا اقدام به ساخت باند فرودگاهی این جزیره شد. برای این مساله روستایی در این جزیره از سکنه خالی شد و باند فرودگاهی کیش تاسیس شد. پس  از ان که مسیر هوایی به این جزیره ایجاد شد تفریحات و مراکز خرید و هتل های فراوانی در این جزیره ایجاد شدند تا امکان اقامت را برای مسافران راحت تر کنند و امکانی را ایجاد کنند که افراد از بودن در این جزیره لذت ببرند.
  • آب و هوا:
جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره دارای اب و هوایی گرم است که همین امر موجب شده تا زمان مناسب برای سفر به این جزیره از اذر ماه تا اردیبهشت ماه باشد. دقت کنید که اب و هوای مناسب در ایام نوروز و تعطیلات رسمی در این روزها موجب میشود تا افراد زیادی خواهان رفتن به این جزیره زیبا باشند. همین امر موجب میشود تا قیمت بلیط هواپیما و هتل ها و سایر امکانات تفریحی این جزیره در این زمان گران تر باشد. با این حال اگر میتوانید سعی کنید تا در این ایام به این جزیره بروید چرا که اب و هوای مناسب موجب میشود تا هم بتوانید از ورزش های ابی استفاده کنید و هم زیبایی های جزیره دو چندان میشود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان