به گزارش لنگرخبر، بابک دین پرست در سومین روز سفر به استان گیلان با حضور در شهرستان لنگرود از شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود بازدید کرد.

 

شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار ازسال ۸۸ آغاز و تاکنون چهار و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی برای آن هزینه شده است.

 

این شهرک با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در فاز اول شامل خدمات زیرساختی مانند راه، آسفالت، جداول و برق ۲۰ کیلو وات است که حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این فاز نیاز است.

 

مساحت مدنظر برای پروژه شهرک صنعتی یعقوبیه ۱۰۰هکتار است که پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰در صورت تامین اعتبار به اتمام برسد که تاکنون نیز چهار قطعه زمین به مساحت سه هکتار به سرمایه گذار واگذار شده است.

«بابک دین پرست» پس از بازدید از شرکت تجارت پارسیان پلاست کاسپین با بیان اینکه برق موقت این پروژه باید تا قبل از بهره برداری تامین شود، افزود: برق اصلی این شهرک که برقی پایدار است باید با اختصاص فیدر اختصاصی در زمان پیک مصرف حل شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه مشکلات تسهیلات این واحد در کارگروه سرمایه گذاری امروز استان بررسی می شود، تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود که باید با حمایت از چنین واحدهایی زمینه ورود سرمایه گذار خارجی را فراهم کرد.


وی از فعالیت بیش از ۸۱۶ شهرک یا ناحیه صنعتی در کشور با مساحتی حدود ۱۴۸ هزار هکتار خبر داد و گفت: ۶۰ هزار هکتار از این واحدها دولتی هستند  که بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این اراضی فعالیت دارند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به اینکه اراضی غیردولتی در۲۴ استان کشور بالغ بر ۵۷ هزار هکتار مساحت دارند، افزود: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این شهرک ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند.



طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان