سید امین نجات امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اینکه یک قطعه حواصیل سفید بزرگ در شهرستان لنگرود رهاسازی شد، اظهار کرد: یک قطعه حواصیل سفید بزرگ که توسط شهروند علاقه مند به طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود شده بود پس از یک هفته تیمار و درمان و اطمینان از بهبودی و سلامت آن، در زیستگاه اصلی و تالابی رهاسازی شد.



وی با بیان اینکه حواصیل سفید بزرگ (اگرت بزرگ) بانام علمی، (Ardea alba)، گونه ای حواصیل بزرگ جثه است، گفت: این پرنده که در گستره جغرافیایی گسترده ای زندگی می کند، در بیشتر مناطق گرمسیری و دارای آب وهوای گرم و معتدل در جهان، در جنوب اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با بیان اینکه حواصیل های سفید بزرگ با داشتن بدنی با طول ۹۴ تا ۱۰۴ سانتی متر ازجمله بزرگ ترین حواصیل ها به شمار می روند، افزود: طول بال های بازشده این پرنده در هنگام پرواز به 1.5–1.3 متر می رسد و وزن آن ها نیز به صورت میانگین یک کیلوگرم است.



نجات تغذیه حواصیل بزرگ را اغلب از ماهی ها، قورباغه ها، پستانداران کوچکی چون موش، خزندگان و دیگر جانوران کوچک برشمرد و گفت: زیستگاه این پرنده در تالاب ها، کنار آب ها و سواحل بوده و در میان نیزارها و یا روی درختان تولیدمثل می کند.



وی با سپاس از شهروند محترم در خصوص تحویل پرنده به این اداره از عموم مردم خواست تا در حفاظت و نگهداری از پرندگان بومی استان با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.





انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : امامجمعه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان