جابر صفاری امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه تصادفات در گیلان بسیار زیاد است، اظهار کرد: دو تا چالش در تصادفات استان وجود دارد و آن موتورسیکلت سواران و عابران پیاده هستند که بیشترین آمار مرگ ومیر ناشی از تصادف مربوط به این دو مورد است.



وی با اشاره به جایگاه گیلان در تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت گفت: در سال ۹۶، گیلان رتبه نخست مرگ ومیر با موتورسیکلت در کشور و رتبه دوم مرگ ومیر عابران پیاده را داشته است.



جانشین پلیس راه استان گیلان استفاده از کلاه ایمنی را بسیار مؤثر دانست و افزود: در جلسات شورای ترافیک استان به مسؤولان بارها گفتیم که باید آمار مرگ ومیر ناشی از موتورسیکلت را کاهش دهیم و بهترین روش برای انجام این کار استفاده از کلاه ایمنی بوده است.



صفاری با اشاره به میزان مرگ ومیر جاده ای در استان گیلان بیان کرد: سال گذشته ۴۸۵ نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۳۰ نفر گیلانی، ۱۷۵ نفر موتورسوار و ۱۳۲ نفر عابر پیاده بودند که فکری دراین باره اندیشیده شود زیرا بنیان خانواده از بین می رود.



وی با اذعان به اینکه برای کاهش میزان مرگ ومیر باید با مردم به صورت مستقیم صحبت شود، گفت: قانون این مجوز را به مأمور داده تا باکسی که کلاه ایمنی ندارد برخورد شده و موتورسیکلت را پلیس راه گرفته و به پارکینگ منتقل کنند ولی تأثیر زیادی در کاهش تصادفات نداشت به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با مردم صحبت کرده و با مردم برای کاهش تصادف همکاری کنیم.



جانشین پلیس راه استان گیلان با تأکید بر قابل پیشگیری بودن تصادفات جاده ای بیان کرد: باید عابران پیاده، رانندگان و موتورسیکلت سواران در جاده ها کلاه ایمنی گذاشته و قانون را رعایت کنند زیرا در این صورت آمار مرگ ومیر ناشی از تصادفات کاهش پیدا می کند.



صفاری با درخواست از خانواده ها برای توجه به رعایت قانون توسط فرزندان خود افزود: بعضی از تصادفات، یک شهر را به هم می ریزد ولی پلیس راه نیز نمی تواند برای هر ماشین و موتورسیکلت مأمور قرار دهد لذا از خانواده درخواست می شود در قبال رانندگی فرزندان خود سخت گیری کنند.



وی با اشاره به اهداف مراسم اهدا کلاه ایمنی گفت: هدف ما این است تا مردم و موتورسیکلت سواران را با فواید کلاه ایمنی آشنا کرده تا از آن استفاده کنند.



جانشین پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه مهم ترین علت تصادف جاده ای عدم رعایت نکردن قوانین است، تصریح کرد: اگر رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت، موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی گذاشته و قوانین راهنمایی رانندگی را به درستی رعایت کنند بسیاری از مرگ ومیرهای جاده ای کاهش و آمار تصادفات کم می شود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : پلیس راه گیلان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان