به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی امروز در یادواره ۶۵ شهید والامقام اطاق ور شهرستان لنگرود در مسجد جامع شهر اطاق ور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۲۲ بهمن سال گذشته مقام معظم رهبری پیام گام دوم انقلاب را بیان فرمودند و نشان می دهد مدت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است.

وی ادامه داد: در پیام گام دوم مردم مورد خطاب هستند و به معنای آن است که انقلاب اسلامی توسط ملت تحقق پیدا کرد و همچنان این انقلاب را حمایت و پاسداری می کند.

امام جمعه رشت به دو وظیفه مردم نسبت به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم باید هر روز به اطلاعات و آگاهی خود بیفزایند زیرا یکی از دلیل خانه نشینی ائمه(ع) بی اطلاعی مردم بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حضور میدانی و فعال میدانی مردم در عرصه های مختلف سبب ماندگاری انقلاب اسلامی می شود، تصریح کرد: آنها که خود را طلبکار انقلاب می دانند و می گویند در انتخابات شرکت نمی کنیم بویی از اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت نبردند.

وی به اهداف تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی برپایه انسان سازی تحقق پیدا کرد و یکی از افتخارهای بزرگ مردم گیلان تقدیم ۸ هزار شهید است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری مسئولیت ها به جوانان، بیان کرد: پس از ۴۰ انقلاب اسلامی آیا باید واگذاری مسئولیت ها را به عنوان خانه سالمندان بدانیم.

آیت الله فلاحتی جوانان را دارای ایده، نشاط و توان دانست و خاطرنشان کرد: در استان گیلان مراکز دانش بنیان بسیاری داریم که توسط جوانان دارای ایده اداره می شود بنابراین مسئولان نظام اسلامی باید به ایده جوانان توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در برجام تمام معادلات بین المللی را زیر پا گذاشتند، اظهار کرد: اکنون غربی ها مانند گرگ به جان هم افتادند.

آیت الله فلاحتی به انتظار مقام معظم رهبری نسبت به نخبگان جامعه در پیام گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: نخبگان نقشی عظیم در حمایت و هدایت مردم دارند و باید جامعه را نسبت به جایگاه انقلاب اسلامی آگاه کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد مردم را نسبت به انقلاب اسلامی مایوس کند در آخرت باید پاسخگو باشد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: امروز ملت ها به این باور رسیده ایران اسلامی در دنیا صاحب نظر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بخش هایی از صنایع رتبه های بالا را کسب کرده است، تصریح کرد: ملت ایران شاخ قدرت های جهانی را شکسته است و امروز در اوج اقتدار هستیم.

آیت الله فلاحتی به مورد خطاب قرار دادن مسئولان توسط مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مسئول در نظام اسلامی باید مجنون باشد و برای خدمت به مردم شب و روز نشناسد و خود را فدای ملت کند اما تا رسیدن به این قله ها فاصله بسیاری داریم اما معنای آن نیست که گذشته ما سیاه است زیرا در گذشته کارهای بسیاری شده است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه قدرت عظیم را به مردم ایران داده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مردم، جوانان، نخبگان و مسئولان را مورد خطاب قرار دادند و اگر به این رهنمودها توجه شود به اهداف انقلاب با موفقیت می رسیم.

دیدار با خانواده های شهیدان پرویز لاتی و حسن نوروزیان در بخش اطاقور از دیگر برنامه های آیت الله فلاحتی در لنگرود بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان