به گزارش لنگرخبر، اسماعیل محمدپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کتاب با عنوان «وصل المحبوب» به صورت متن عربی در ۸۰ صفحه رقعی چاپ و در سال آینده همزمان با سالروز شهادت این سردار رشید، رونمایی و منتشر خواهد شد.

وی گفت: «وصل المحبوب» توسط  نجات غیبی پور، هموطن عرب زبان و تحت نظر و مشورت علمی دکتر امید جهان بخت عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از متن فارسی کتاب «ساقیان حرم» ترجمه شد.

محمدپور با تأکید بر نقش مؤثر شهید حسین پور در محور مقاومت، تصریح کرد: این شهید، جزو اولین نیروهایی بود که در سال ۹۳ با هجوم نیروهای داعش به عراق همراه سپهد شهید حاج  قاسم سلیمانی خود را به بغداد رساند تا با تشکیل کمربند امنیتی در بیرون از شهر مانع پیشروی نیروهای تکفیری شوند. او همچنین در بسیاری از عملیات های سوریه نقش میدانی اثرگذار داشت.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: بسیاری از رزمندگان و فرماندهان محور مقاومت در سوریه و عراق از دوستان و همرزمان شهید حسین پور هستند، بنابراین انتشار متن عربی خاطرات و زندگینامه این شهید ارجمند می تواند بازتاب خوبی داشته باشد و مورد استفاده علاقمندان و ارادتمندان او قرار گیرد.

به گزارش ایسنا؛ مرتضی حسین پور شلمانی، روز ۳۰ شهریور ۱۳۶۴ در روستای شلمان لنگرود به دنیا آمد. او سال ۸۳ در کنکور سراسری دانشگاه ها شرکت کرد و با وجود قبولی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد ساوه در دانشکده امام علی(ع) نیروی قدس سپاه پاسداران به تحصیل پرداخت.

سرانجام این مرد آسمانی پس از چند سال مبارزه علیه جریان های تکفیری و تروریست های داعشی در ۱۶ مرداد ۹۶ در منطقه تدمر سوریه شهد شهادت را نوشید و به دیدار معبود شتافت.

انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان