به گزارش لنگرخبر، فیروز سرودی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کمبود ماسک و ژل های ضدعفونی کننده در مراکز عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی گیلان اظهار کرد: بنا بر تصمیم هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تهیه و توزیع ماسک و ژل های ضدعفونی کننده در استان از فردا به صورت رایگان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مستقیماً اقدام به خرید ماسک و تولیدات مواد ضدعفونی کننده کرده، افزود: به منظور جلوگیری از احتکار احتمالی و همچنین تسریع در توزیع ماسک های بهداشتی و ژل های ضدعفونی کننده، مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده در دو کارخانه در گیلان گرفته شده وزارت بهداشت نیز مستقیماً مسؤولیت تولید و توزیع ماسک ها را در سراسر کشور متقبل شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم گفت: ماسک های خریداری شده و وارداتی به همراه بسته آموزشی و محلول شوینده، از طریق خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه های سلامت و واحدهای بهداشتی استان بین مردم توزیع می شود.

سرودی از رایگان بودن ماسک های بهداشتی و ژل های شستشو در گیلان خبر داد و تصریح کرد: دستورالعمل ممنوعیت خریدوفروش ماسک در داروخانه ها به زودی ابلاغ می شود و مراکز بهداشتی و داروخانه ها حق فروش این ملزومات بهداشتی را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان