رویارویی پاسداران با ویروس چینی

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۶:۴۰ چاپ کد خبر: 110018

به گزارش لنگرخبر، تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه به جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و بنا به درخواست بیمارستان های میلاد لاهیجان و امینی لنگرود، اقدام به ضدعفونی این مراکز درمانی کرد.

سرو قامتان سپاه با ضدعفونی بخش های بیمارستان میلاد لاهیجان با دستگاه فوگر حرارتی مه پاش و رفع آلودگی توسط خودروی یگان مستقل جنگ نوین تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان از فضای باز بیمارستان میلاد لاهیجان و بیمارستان امینی لنگرود فضا را برای ادامه روند درمانی محیا کردند.

پاسداران خدمت رسانی به مردم در شرایط ویژه کنونی را از وظایف سپاه پاسداران دانسته و گفته می شود آموزش های لازم به نیروهای حاضر در این طرح داده شده و همه آن ها با رعایت کامل نکات بهداشتی در حال خدمت رسانی به مردم و مراکز درمانی هستند.

سعید صباحی، رئیس بیمارستان خصوصی میلاد لاهیجان در حاشیه ضدعفونی این مرکز درمانی توسط تیپ میرزاکوچک لنگرود اظهار کرد: بخش ها، راهروها و بیمارستان توسط این تیپ ضدعفونی شده که در این برهه از زمان و با این شدت از این بیماری قابل تقدیر و تحسین است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و بسیجی در تمامی اوقات یاری گر و حامی مردم بوده اند، افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر و فائق آمدن با ترس مردم، این بیماری هرچه سریع تر در کشور ریشه کن شود.

سرهنگ شیخ پور، مسوول بهداری تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان لنگرود نیز با بیان اینکه تمامی فضای داخلی و باز بیمارستان توسط نیروی مخصوص ضدعفونی شده اظهار کرد: علاوه بر ضدعفونی تمامی بخش های داخلی، از ابزارهای جنگ نوین برای ضدعفونی فضای باز بیمارستان اقدام شده است.

وی با اشاره به همگامی سپاه با مردم در تمامی عرصه ها، افزود: سپاه به منظور آسوده خاطر بودن کادر درمان از پاک بودن محیط اقدام به این کارکرده و امیدواریم هرچه سریع تر بهبود کلی بیماران حاصل شود.

شیوع کرونا که حدود یک هفته ای هست به شکل ناخوانده وارد کشور شده استان گیلان را به عنوان یکی از کانون های ابتلا به این اپیدمی کرده و موجب شده تا بسیاری از شهروندان دچار رعب و وحشت شوند.

پزشکان و متخصصان این بیماری اعلام کرده اند که تنها در صورت داشتن بیماری به صورت حاد به مراکز درمانی مراجعه کنند اما ترس و اضطراب کاذبی که از کرونا در مجامع عمومی شما گرفته موجب شده تا از کوچک ترین سرماخوردگی تا اپیدمی موازی آنفولانزا گرفته مردم به مراکز درمانی هجوم آورند.

شست و شوی مرتب دست ها و عدم تماس دست های آلوده به چشم و گوش و دهان و بینی از مهم ترین اقدامات در جهت مقابله با کرونا و بیماری هایی با پایه ویروسی است و پیشنهاد می شود مردم با خود قرنطینگی خود را در برابر این ویروس دیو پیکر مقاوم کنند.

توزیع ماسک رایگان و اقلام بهداشتی توسط سپاه در کنار ضدعفونی مراکز درمانی و بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که پاسداران انقلاب اسلامی در استان طی این روزها در حال انجام هستند و در تلاش اند تا با پایداری امنیت روانی و توزیع عادلانه اقلام بهداشتی در تطهیر مراکز درمانی ازجمله بیمارستان ها نیز بکوشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان