مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: در طول چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب شعار سال ها را بر مبنای اقتصادی نام گذاری کرده اند که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس مخاطب اصلی شعار سال ها هستند، گفت: اقتصاد و رشد آن لازمه امروز کشور ایران است که قوای مجریه و مقننه باید در امورات کشور و قانون گذاری ها توجه ویژه ای به شعار سال داشته باشند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید، باید اقتصاد کشور را مقاوم کرد، افزود: یکی از نیازهای امروز کشور این است که نگاه به واردات را کاهش داده و به ظرفیت های درونی کشور توجه ویژه داشته باشم ولی نباید نسبت به صادرات نیز غافل شویم.

لاهوتی با بیان اینکه فرمایشات رهبری یعنی اینکه تولید را در داخل افزایش دهیم و آن چیزی را که در گردش داریم صادرات کنیم، تصریح کرد: ایران در زمینه کشاورزی یکی از کشورهای غنی در منطقه و جهان است ولی متأسفانه برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت داخلی کشاورزی و تولیدات داخل نشده و بعضاً شاهد واردات بی رویه نیز هستیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه با توجه بیشتر به تولیدات و ظرفیت کشاورزی، می توانیم علاوه بر تولید قوت داخل کشور، صادرات نیز داشته باشیم، گفت: بعضاً شاهد بودیم که برخی محصولات استراتژیک کشاورزی به صورت بی رویه وارد کشور شده درحالی که محصولات کشاورزان بر روی دست آنان باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه قوای مجریه و مقننه باید بستر مناسب برای تحقق شعار سال انتخابی توسط رهبری را فراهم کنند، تصریح کرد: راه نجات کشور توجه ویژه به بخش خصوصی است و بخش خصوصی می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزایی داشته باشد ولی در کشور، متأسفانه بخش خصوصی را فقط به عنوان شعار قبول دارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملاً به بخش خصوصی توجه مناسبی نمی شود و فقط در حرف و شعار باقی می ماند، افزود: بخشی از بودجه کشور مربوط به بخش های خصوصی است که زیر نظر دولت است و این خودش فسادزا بوده و دولت باید دست از این کار بردارد.

لاهوتی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی زمانی حل می شود که شبه دولتی ها، نهادهای عمومی و غیردولتی باید از اقتصاد خارج شوند، گفت: تا زمانی که این ها هستند و از بودجه استفاده می کنند، نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد و نمی توان تولید را رونق بخشید و رقابت در اقتصاد به وجود آورد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید بخش خصوصی را به عنوان یک عامل اقتصادی مهم باور کنیم، تصریح کرد: یکی از عوامل رشد اقتصادی و جهش تولیدات داخلی که باعث ایجاد و افزایش اشتغال نیز می شود ایجاد امنیت برای سرمایه گذار توسط سران قوا است که تضمین شود تا سرمایه گذار بتواند برای سرمایه گذاری خود بر اساس تورم و ظرفیت های داخلی برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی و جهش تولید نیاز به سرمایه گذار داریم نه سرمایه دار، افزود: سرمایه دار کسی است که با سرمایه اش دلالی می کند ولی سرمایه گذار کسی است که سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشته و ایجاد اشتغال کرده و تولید و پویایی به وجود می آورد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت برای سرمایه گذار دارای اولویت بالایی است، گفت: سرمایه گذار می خواهد کارخانه یا اشتغالی بزرگ احداث کند و تمامی معادلات را قبل از انجام می دهد اما یک دفعه همه چیز تغییر می کند و این گونه سرمایه اش از بین می رود و رغبتی دیگر نخواهد داشت.

لاهوتی با بیان اینکه دولت و نهادهای عمومی و غیردولتی وابسته باید پایشان را از اقتصاد کنار بکشند، تصریح کرد: یکی از راه هایی پویایی اقتصاد نیز حل کردن مسائل سیاسی و تعامل با دنیا بوده چراکه حل مشکلات اقتصادی درگرو تعاملات سیاسی است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه منظور از تعامل سیاسی صرفاً آمریکا نیست، تصریح کرد: کشورهای زیادی در منطقه وجود دارد که می توان از این ظرفیت بهره برد، ایالات متحده مدت هاست منسوخ شده و یک دنیا از آن تنفر دارد و می توانیم با ارتباط با کشورهای منطقه سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیون دلار درآمد داشته باشیم که لازم است به این مهم هم فکر کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان