به گزارش لنگرخبر،محمدحسین قربانی با بیان اینکه پایان تعطیلات به معنای شکست کرونا نیست، اظهار کرد: از دو روز گذشته متأسفانه ترددها در استان گیلان با افزایش مواجه شده که این اتفاق می تواند در آینده آسیب جدی به گیلان در خصوص کرونا وارد کند.

وی با تأکید بر لزوم ادامه دار بودن طرح فاصله اجتماعی در کشور گفت: اگرچه این طرح تا ۲۰ فروردین در کشور ادامه دارد اما به اعتقاد من این طرح باید تا ۳۰ فروردین تمدید شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از به اتمام رسیدن طرح بسیج ملی در استان گیلان خبر داد و افزود: استان گیلان یکی از استان های پیشرو در اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بوده است و تمام مردم گیلان غیر از یک جامعه هشت درصدی غربالگری شده است.

قربانی با اذعان به اینکه باید هشت درصد باقیمانده از جمعیت گیلان هم به زودی غربالگری شوند، بیان کرد: از همه مردم که در طرح بسیج ملی کرونا ثبت نام نکردند می خواهم در این طرح شرکت کرده و در سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: ما هنوز در مرحله مدیریت بوده و وارد مرحله کنترل کرونا نشدیم اما آغاز به کار برخی از مشاغل و کسب وکارها این تصور را به وجود آورده که شرایط در کشور عادی شده درحالی که این امر اصلاً صحت ندارد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از احتمال شیوع موج دوم کرونا در گیلان تصریح کرد: با توجه به زیادشدن تردد در جاده ها و خیابان های گیلان احتمال شیوع موج دوم کرونا در گیلان وجود دارد لذا اگر مردم خود قرنطینه کردن را رعایت نکرده و به زندگی عادی خود بپردازند موج دوم در استان شروع می شود و آن وقت کنترل بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان