به گزارش لنگرخبر،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: قرار شد در زمینه نحوه آغاز کسب و کارهای پر ریسک برنامه ریزی شود. وزارت بهداشت وزارت صمت و وزارت کشور در این زمینه باید برنامه ریزی کنند و هر وقت این طرح آماده شد باید در آینده راجع به کسب و کارهای پر ریسک برنامه های خود را عملیاتی کنیم. وی افزود: نسبت به تهران همانگونه که مردم ما مطلع هستند از شنبه کسب و کارهای کم ریسک طبق پروتکل های بهداشتی شروع می شود برای کسب و کارهای پر ریسک هم در حال مطالعه هستیم و در اطلاعیه ثانوی به مردم خبر داده خواهد شد. رئیس جمهور درخصوص وضعیت حمل و نقل نیز گفت: راجع به حمل و نقل جلساتی در وزارت کشور برگزار شده و با وزارت بهداشت توافق شده است که هر وسیله نقلیه عمومی که می خواهد فعالیت کند، حالا اتوبوس مترو و یا هر چیز دیگری که باشد باید ضدعفونی شود. آغاز کار ضدعفونی شود و پایان کار هم ضدعفونی شود. رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران هم باید به تعداد صندلی سوار شوند.
  • مردم در تهران از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند
روحانی با بیان این مطلب که در تهران مردم از وسایل نقلیه شخصی یا تاکسی و اسنپ استفاده کنند، تصریح کرد:مردم برای استفاده از وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی باید طبق پروتکل عمل کنند.
  • در ماه مبارک رمضان اجتماع مذهبی نخواهیم داشت
به گزارش تسنیم، رئیس جمهور با اشاره به محدودیت های احتمالی برای برگزاری مراسم های مذهبی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: معمولا مردم در ماه رمضان اجتماع می کردند و مراسم تبلیغی و عبادی و قران خوانی و دعا خوانی داشتند. در ماه رمضان مردم مراسم های گوناگون دارند البته در جلسه آینده راجع به این موضوع تصمیم گیری می شود اما اگر شرایط کشور بمانند امروز باشد قاعدتاً اجتماعی حضوری نخواهیم داشت و این زحمت را باید صدا و سیما و شبکه های مجازی بر عهده بگیرند و مردم از صدا و سیما و شبکه های مجازی استفاده کنند. باز اگر تحولی رخ دهد در جلسه آینده تصمیم نهایی را اتخاذ می کنیم. وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان اصولی دارد که این اصول برایش مهم است و بر آن مبنا است که می گوید کدام کسب و کار و اجتماع باشند و کدام کسب و کار و اجتماع نباشد.
  • وضعیت ایران از اروپا بهتر است
روحانی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به گزارش های ضدایرانی شبکه های ماهواره ای گفت: آنها می گویند رئیس جمهور ایران گفته وضعیت ما از ارپا بهتر است. بله بهتر است. وضعیت ما نسبت به اروپا درمقابله با کرونا از آنها بهتر است. دلیلش مردم ما است، دلیلش صداوسیما، نیروهای مسلح، هنرمندان است که همه در کنار هم و دست به دست هم داده ایم، شما این ها را ندارید. رئیس جمهور اضافه کرد: بله ما هم کرونا داریم، شما هم دارید، اما ما یک ویروس دیگری هم داریم که شما ندارید و آن تحریم است. ما ویروس تحریم را داشتیم که ویروس کرونا هم به آن اضافه شد، شما که تحریم نداشتید شما یک ویروس دارید ولی ما دو عدد ویروس داریم اما مردم ما به این خوبی مقاومت کردند و دست همدیگر را گرفتیم و یاری کردیم. این برای همه ما افتخار دارد، وضعیت ما در مقابله با ویروس کرونا نسبتاً خوب و در مقایسه با برخی از کشورها بهتر است حالا برخی ناراحت می خواهند بشوند، بشوند اما این واقعیت است. با مردم ایران تماس بگیرید و شرایط مردم را با شرایط خودتان مقایسه کنید. وی در بخش دیگری از سخنانش به آزاد شدن دارایی ایران در لوکزامبورگ اشاره کرد و گفت: موفقیت خوب این روزها آنجایی است حقوق دانان، وزارت خارجه و بانک مرکزی توانستند پول بلوکه شده ما در لوکزامبورگ را پس بگیرند. آمریکایی ها ظلم عظیمی به ما می کنند وام می خواهیم بگیریم کارشکنی می کنند؛ با اینکه خودشان گرفتار این ویروس هستند و از مشکلات ما به خوبی خبر دارند اما هر روز بر فشارهای خود می افزایند و این کار غیرانسانی و ضد بشری در تاریخ آنان برای همیشه ثبت شده است و می ماند. روحانی افزود: در همین سختی ها حقوق دانان، بانک مرکزی و وزارت خارجه در یک مبارزه حقوقی موفقیت خوبی به دست آوردند و یک میلیارد و 600 میلیون دلار در لوکزامبورگ که آمریکایی ها آ ن را توقیف کرده بودند و روی آن دست گذاشته بودند را چند روز قبل آزاد کردند. این کار حقوق دانان ما در این شرایط سخت برای آزاد کردن پولی که حق ملت و مردم ایران و متعلق بانک مرکزی است،   انجام شد.
  • تردد بین استان ها از یکم اردیبهشت آزاد می شود
رئیس جمهور در ادامه از برداشتن ممنوعیت ترددها بین استان ها از تاریخ یکم اردیبهشت خبر داد و تصریح کرد: اگر در استانی استاندار محترم یا شورای تامین یا هر کس دیگری تصمیم گرفته تردد در برخی از شهرستان ها را  ممنوع کند از امروز همه ممنوعیت ها در تردد بین شهرستان ها در استان ها برداشته می شود. هیچ استانداری استانی حق ندارد در استان خودش برای تردد بین شهرها مانع ایجاد کند. پلیس محترم به این مسائل توجه خواهد داشت، نیروهای عزیز بسیج ما هم به مصوبه توجه دارند، از امروز تردد بین شهرستان ها در استانها به طور کامل آزاد است. رئیس جمهور بر همین اساس خاطرنشان کرد: تردد بین استان ها هم که فعلا ممنوع است اما این ممنوعیت از روز اول اردیبهشت برداشته می شود. انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان