به گزارش لنگرخبر به نقل از فارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که به فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ باهدف خدمت رسانی به روستاییان و اقشار محروم و ضعیف جامعه تأسیس شد.

امروز پس از ۴۱ سال از فعالیت و خدمات رسانی این نهاد انقلابی و اجرای پروژه های عمرانی زیادی می توان پیشرفت و توسعه را در روستاها شاهد بود که این امر در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها تأثیرگذار بوده است.

یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده براثر جنگ، سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی است و شهرستان رودسر یکی از شهرستان های آسیب پذیر استان گیلان است که به دلیل شرایط جغرافیایی حوادث و بلایای طبیعی زیادی ازجمله سیل آن را تهدید می کند و طی سال های گذشته ما شاهد آسیب های زیادی به زیرساخت های این شهرستان براثر جاری شدن سیل بوده ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در خصوص بازسازی مناطق آسیب دیده براثر سیل سنوات گذشته در این شهرستان اظهار کرد: پل «گزافرود» در بخش کلاچای و «قاسم آباد» در بخش چابکسر براثر جاری شدن سیلاب سنوات گذشته مورد تخریب قرار گرفتند که خوشبختانه با اختصاص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این دودهنه پل عملیات ساخت آن مراحل پایانی است.

علیرضا بیگی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی پل گزافرود و قاسم آباد افزود: تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیریت شهرستان رودسر بر این است تا در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری این دودهنه پل مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

وی توسعه مسکن و بازسازی آن در شهرها و روستاها به ویژه اقشار کم درآمد را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواند و گفت: طی سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی به بیش از ۶۴۰ نفر و ۳۹۰ میلیون تومان وام تعمیرات به ۴۷ نفر پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر با اشاره به صدور ۳۱۹ جلد سند مالکیت مسکن طی سال گذشته در این شهرستان بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها توانسته طی سال گذشته با عملیاتی کردن طرح های عمرانی، اقدامات مؤثری جهت خدمت رسانی به مردم انجام دهد.

وی با اشاره به اجرای ۶۴ هزار و ۵۸۵ مترمربع آسفالت در روستاهای احمدآباد، دوستکوه، بندبن، هلوکله، رضا محله بخش مرکزی، گیشاکجان، کندسر بی بالان، خیاط محله، لیمه سرا، اوشیان، کلکاسرا، سیاهکلرود و کل محله بااعتباری حدود پنج میلیارد تومان تصریح کرد: برای اجرای سنگ فرش گزلبن، دیوار گابیون بندی میان پشته و سورخانی، کالورت بتنی لوردبن، کف پوش سنگی پلام، دیوار حائل سنگی سرولات، باجی گوابر و کندسر میانده بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

بیگی مرمت و بازسازی مسجد جامع چابکسر بااعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رودسر خواند و افزود: طرح هادی روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در این شهرستان ۱۰۰ درصد انجام گرفته اما ۵۷ روستا نیازمند بازنگری طرح هادی است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان