به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران این شهرستان با محوریت اجرای رزمایش مواسات در ایام ماه مبارک رمضان امسال اظهار کرد: این رزمایش به پیشنهاد مقام معظم رهبری برای کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا و با نیت تقرب به خدا است.



وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی کار مؤمنانه و کمک خداپسندانه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهرستان افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انفاق، کمک مؤمنانه و همدلانه از همنوعان نیازمند جامعه است.



امام جمعه لنگرود با بیان اینکه رزمایش مواسات باهدف کمک مؤمنانه برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب ویروس کرونا در حوزه آسیب های اقتصادی مردم در سطح کشور اجرایی می شود، تصریح کرد: با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور متأسفانه ما شاهد از دست رفتن جان عده زیادی از هم وطنان و کادر درمانی در حوزه بهداشت و درمان بودیم.



وی با بیان اینکه حواشی بیماری کرونا در جامعه کمتر از خود ویروس نبوده است، گفت: تعطیلی کسب وکارهای بازاریان، دست فروشان و کارگران به ویژه که با روزهای پایانی سال و آغاز سال نو همراه بوده، زندگی و معیشت این افراد را تحت تأثیر قرار داده است.



حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشاره به حضور پررنگ و میدانی گروه های جهادی و خیرین برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در این حادثه بزرگ جهت خدمات رسانی به مردم هرکسی که احساس مسؤولیت می کرد وارد میدان شد و صحنه هایی که ازخودگذشتگی جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب در موضوع کرونا دیدیم یادآور جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس بود که نشان از بصیرت، معرفت و ایمان آن ها داشت.



وی ایجاد انسجام و وحدت جهت سازمان دهی کمک های مردمی در ایام ماه مبارک رمضان را ضروری خواند و گفت: برای امدادرسانی معیشتی باید تلاش کنیم تا به درستی خانواده های آسیب دیده و نیازمند جامعه شناسایی و موردحمایت قرار دهیم.



امام جمعه لنگرود احساس مسؤولیت و دلسوزی نسبت به همنوعان نیازمند را از تأکیدات دینی و ارزش های انسانی خواند و افزود: برای عمومی کردن و فراگیر شدن رزمایش مواسات در جامعه و استفاده از ظرفیت خیرین و مردم در این امر حرکت تبلیغی و نقش رسانه ها بسیار بااهمیت و تأثیرگذار است.



وی با  تأکید به جهت دهی ارائه خدمات خیرخواهانه مردم و ترویج آن در جامعه بیان کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی می توانیم تلاش کنیم تا به هدف شهری بدون فقیر و نیازمند نزدیک شویم و این نیازمند شناسایی کردن افراد با حفظ کرامت انسانی است.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان