تحلیلگر حوزه صهیونیست شناسی با اشاره به لزوم تبدیل تهدید به فرصت، گفت: باید از رسانه ها برای برای ارتقای فرهنگ اسلامی استفاده کنیم و اجازه ندهیم عملیات روانی معاویه که هم اکنون در شبکه ماهواره ای BBC در حال انجام شدن است، برای ما تهدیدی باشد.

به گزارش «لنگرنیوز» ، چهاردهمین اجتماع حزب الله سایبر ۴ شهریورماه در سالن همایش های بوستان گفت وگو محل برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد. در ابتدای این مراسم علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر حوزه صهیونیست شناسی با بیان اینکه ما سال ها است که منتظر شکل گیری چنین اجتماعاتی بودیم، اظهار داشت: برای گسترش امور فرهنگی باید هزینه کنیم که در این راستا عزیزانی را هم از دست خواهیم داد همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس افرادی را از دست دادیم که البته جنگ فرهنگی امروز بسیار سخت تراز گذشته است.

 وی با اشاره به اینکه ما ایرانی ها همیشه فکر می کنیم هر جریانی تمدید می شود خاطرنشان کرد: در آن زمان امام خمینی (ره) از مردم خواستند که در جنگ تحمیلی وارد میدان شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز می خواهند که در میدان جنگ حضور داشته باشند و اجازه نفوذ فرهنگ دشمنان و بیگانگان را ندهند.

رائفی پور با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که جهادگران از هیچ سرزنش کننده ای هراس ندارند، گفت: این وعده الهی به معنای این است که ما را سرزنش خواهند کرد اما باید توجه داشت تا این سرزنش ها باعث زمین گیر شدن ما نشوند.

این استاد رسانه با بیان اینکه امروز ماهواره و نرم افزارها، دیروز تلویزیون و قبل تر رادیو به عنوان ابزار ارائه تفکر در جامعه نقش ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: آنچه از منبر معاویه گفته می شد هم اکنون از شبکه ماهواره ای بی بی سی پخش می شود با این تفاوت که تعداد مخاطبان بیشتر شده پس وظیفه ما هم سنگین تر است.

وی با بیان اینکه ابزارهای اطلاع رسانی افزوده شده است، تصریح کرد: امروز ویژگی هایی همچون سرعت و وسعت انتقال اطلاعات و همچنین ماندگاری باعث اهمیت استفاده درست از ابزار رسانه شده است.

شبکه BBC به منبر معاویه تبدیل شده است

رائفی پور با اشاره به اهمیت استفاده کاربردی از رسانه ها برای گسترش فرهنگ اسلامی ادامه داد: همان عملیات روانی که معاویه در آن زمان می کرد هم اکنون در شبکه ماهواره ای بی بی سی در حال انجام شدن است. اگر از رسانه درست استفاده شود می توان از آن به عنوان ابزار گسترش فرهنگ اسلامی بهره گرفت. پس باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه مسلمانان از تهدید فرصت می سازند، اظهار داشت: در مذهب تشیع چیزی به عنوان تهدید وجود ندارد به ما آموخته اند که هر تهدیدی را می توان به فرصت تبدیل کرد که در این راستا رسانه نقش موثری دارد.

تهدیدها وسیله ای برای رشد هستند

رائفی پور تهدیدها را وسیله ای برای واکسینه شدن و رشد جوامع دانست و افزود: برای یک مؤمن وجود شیطان فرصتی است که او را به آگاهی و کامل می رساند یعنی تهدید مسلمانان را رشد می دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید در همه حال آماده باشند، گفت: آمادگی باعث می شود امروز ما در غزه حضور داشته باشیم البته این حضور الزاماً به معنای حضور فیزیکی نیست بلکه رسانه های ما طوری اقدام کردند که ایران اسلامی در تمامی نقاط جهان مطرح شده است.

رائفی پور با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ایران هراسی در جهان گفت: امروز حضور ایران از عراق تا اسرائیل حس می شود دشمنان، دیروز در عراق و امروز در غزه در حال جنگ با ما هستند.

 این پژوهشگر ادامه داد: اگر حمله داعش به عراق صورت نمی گرفت هیچ وقت مردم عراق با هم متحد نمی شدند بنابراین مسلمانان این کشور توانستند از این تهدید به نفع خود استفاده و آن را به فرصت خوبی تبدیل کنند.

نقشه دشمنان با رصد رسانه های آنها مشخص می شود

رائفی پور بیان داشت: جبهه یعنی عدم موازی کاری، اتحاد و کنار هم بودن، اتاق فرماندهی مشترک که امروز جبهه فرهنگی به اینها نیاز دارد پس اگر اختلافی هم هست باید خصوصی حل شود و نگذاریم دشمنان از اختلاف بین مسلمانان سواستفاده کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به بهانه های مختلف قصد نابودی اسلامی را دارند، اظهار داشت: روزی که فیلمی ساخته و خبری با عنوان اینکه «مسلمانان تروریست هستند» منتشر شد یعنی منتظر باشید که به مسلمانان حمله کنیم. همان زمان بود که به بهانه خراب شدن دو ساختمان در آمریکا به مسلمانان حمله شد.

رائفی پور با اشاره به اینکه بهترین جایی که می توان مچ دشمنان اسلام را گرفت رصد رسانه های آنها است، افزود: وقتی شبکه ماهواره ای شیعه و سنی ضد هم تشکیل می شود یعنی ما باید منتظر دعوای عربی شیعه و سنی باشیم.

رسانه ها قدرت ملت ها را تعیین می کنند

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه امروز رسانه ها قدرت ملت ها را تعیین می کنند، گفت: اگر در دنیا دموکراسی وسیله قدرت گرفتن شود چاره ای جز به دست آوردن رأی مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: کار رسانه ها آگاهی بخشی به مردم نسبت به مسائل و معضلات است. اگر آموزش نبینند که چگونه از رسانه ها استفاده کنند به طور حتم در تمامی عرصه ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

سیاه نمایی مذهب تشیع در فضای مجازی

رائفی پور با اشاره به توطئه دشمنان برای بد جلوه دادن شیعه ادامه داد: وقتی در گوگل عکس مسلمانان اهل سنت را جستجو کنیم عکسی از نماز جماعت آنها می آید اما وقتی مسلمان شیعه را جستجو کنیم عکس خون و کشتار خودنمایی می کند. با این وجود چگونه توقع داشته باشیم کسی که تازه با اسلام آشنا شده است و می خواهد مذهب خود را انتخاب کند به تشیع گرایش یابد.

 رائفی پور خاطرنشان کرد: برخی از مراکز فرهنگی فعالیت هایی غیر فرهنگی دارند و تصور می کنند کارشان درست است در حالی که گاهی با اقدامات نسنجیده به سود دشمن حرکت می کنند. بنابراین جبهه های فرهنگی باید هوشیارانه در مقابل توطئه های دشمن عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت هنر ارتباطات برای تأثیرگذاری بر مخاطب افزود: حضرت موسی (ع) نسبت به هارون اعلم بود اما می گفت او بهتر از من می تواند صحبت کند یعنی هنر برقراری ارتباط بهتری دارد که این امر نشانگر اهمیت هنر ارتباطات است.

رائفی پور گفت: عدم یادگیری هنر برقراری ارتباط یا مردم را بیزار می کند یا منافق که هر دو فاجعه است.

رونمایی از نرم افزار بشقاب های خالی

در ادامه این مراسم از نرم افزار «بشقاب های خالی» رونمایی شد. این نرم افزار درباره آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای که توسط مؤسسه فرهنگی آسمانه برای کسانی که ماهواره دارند یا می خواهند ماهواره بخرند طراحی و تدوین شده است.

در پایان این مراسم نیز حامد زمانی خواننده انقلابی کشورمان به اجرای چند قطعه پرداخت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان