به گزارش لنگرخبر، از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران، نماز جمعه در شهرستان ها به دلیل جلوگیری از اجتماعات و انتشار بیشتر ویروس کرونا تاکنون تعطیل شدند.

تعطیلی مساجد و هیئات نیز از دیگر مواردی بودند که برای جلوگیری از تجمعات و گردهمایی هایی که ممکن بود منجر به انتشار ویروس شوند مشاهده شد، اما این حسینه ها و هیئات مذهبی، مراسمات خود را به گونه ای دیگر برگزار کردند و به قولی هیئت ها را در کوچه ها، خیابان ها و نذری هایشان را این بار به جای پختن غذا و توزیع آن به صورت تهیه و توزیع بسته های معیشتی بهداشتی به درب منزل نیازمندان رساندند، تا این گونه هیئت و مسجد خالی نماند.

 

یکی دیگر از اقدامات قابل توجهی که در این روزها در بین جهادگران و هیئتی ها مشاهده شد حضور طلاب و روحانیت و ائمه جمعه در بین این نیروها و خادمین مردم بود.

درست است حضور در نماز جمعه ممنوع شد اما درب مساجد برای حضور جهادگران باز شد، درب خدمت به روی خادمین گشوده شد و ائمه جمعه و روحانیت نشان دادند که برای خدمت به مردم همیشه سنگری هست فقط باید بر طبق زمان و شرایط سنگرت را درست بشناسی.

 

ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان لنگرود نیز در این مدت با تهیه و توزیع ۵۰ بسته مواد غذایی در قالب بسته حمایتی معیشتی ویژه بانوان بی سرپرست نیازمند و توزیع ماسک و مواد بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار حومه شهر و نیز توزیع نان صلواتی در دو روستای فتیده و خراط محله نمازهای خود را در مناطق دیگری اقامه کردند.

برگزاری مسابقه نقاشی بهار همدلی ویژه دانش آموزان مقطق ابتدایی، تهیه و تقدیم صد بسته میوه ویژه کادر درمانی بیمارستان توسط واحد جوانان ستاد نماز جمعه به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان نیز از دیگر اقدامات جهادی در شهرستان لنگرود بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به سرکشی و حمایت از گروه های جهادی فعال در گندزدایی و ضد عفونی شهرو محلات لنگرود اظهار کرد: سرکشی چندین باره از بیمارستان و پیگیری مشکلات و نواقص موجود در خدمت رسانی به بیماران و سرکشی و حمایت از گروه های تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی  فعال در لنگرود از اقداماتی بود که در روزهای تعطیل بودن نماز جمعه انجام شد.

وی با اشاره به توزیع حدود ۷۰۰ قرص نان صلواتی در شب ولادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) گفت: این نان های صلواتی به ترتیب در روستای خراط محله و دریاکنار با هماهنگی شبکه روستایی ستاد و کمک خیرین در دونانوایی انجام شد.

امام جمعه لنگرود با اشاره به توزیع صد پک میوه به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برای کادر درمانی بیمارستان امینی و همراهان بیماران تصریح کرد: همچنین با اعلام نیاز سازمان انتقال خون به گروه های خونی جمعی از اعضای ستاد در انتقال خون لنگرود حاضر شدند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان