به گزارش لنگرخبر، چند سالی است از قشری زحمتکش و نیازمند به عنوان کولبر در جامعه نام برده می شود که برای تأمین معاش زندگی خود مجبورند بارهای سنگین تر از جسم خود را بر روی دوش خود گرفته و بار را کیلومترها در پای کوه های بلند و صعب العبور به مقصد یک تاجر و سرمایه دار بین دو طرف خط مرزی برسانند.

کولبران مدت هاست که برای کسب روزی به این کار از روی اجبار روی آورده اند ولی درگذشته هیچ کس از آنان نامی نمی برد و شاید کمتر کسی از این موضوع مطلع بود اما انتشار چند عکس از مشکلات سخت و طاقت فرسای این شغل عجیب موجب واکنش مخاطبان شد و بیشتر موردتوجه مردم و رسانه ها قرار گرفتند، البته این بیشتر در چشم مردم بودن برای کولبران فایده ای ندارد اما  شاید باعث شود تا دغدغه ها و صدای آنان از این طریق شنیده شده و اقدامی مناسب صورت گیرد.

در شرایطی که کرونا جهان را فراگرفت و موجب تعطیلی مشاغل شد افرادی هم هستند که در این زمان از گذشته نیازمندتر شدند و دست فروشان نیز مکانی را نداشتند که اقدام به فروش اجناس خود کرده تا نانی بر سر سفره ببرند.

پاسداری عرصه متفاوتی از خدمت به خلق و جهاد است که هر جا نیاز به حضور باشد به لحظه در آن مکان حضور میابد و اقدام به تلاش و فعالیت می کنند

حس همدردی و همنوعی توسط افرادی که در وضع معیشتی بهتری هستند نعمتی بود که چاره کار نیازمندان بود تا حداقل در فرصت و زمان کوتاهی مشکلی درزمینهٔ مایحتاج اصلی زندگی خود و فرزندان خود نداشته باشند که تاکنون هزاران بسته معیشتی توسط گروه های مختلف خیریه و مردم در کل کشور و این شهرستان توزیع شد.

در زمان شیوع بحران کرونا اکثر نهادها و ادارات و مشاغل دولتی و غیردولتی به دلیل رعایت فاصله اجتماعی به دستور وزارت بهداشت تعطیل شدند اما یکی از ارگان هایی که نه تنها در دوران کرونا بلکه در هیچ زمانی تعطیلی ندارد، شغل شریف پاسداری است، شاید به زعم عده ای پاسداری صرفاً به افراد نظامی گفته می شود که اسلحه در دست گرفته و با دشمن و اجانب به پیکار برمی خیزند اما باید بدانیم که پاسداری عرصه متفاوتی از خدمت به خلق و جهاد است که هر جا نیاز به حضور باشد به لحظه در آن مکان حضور میابد و اقدام به تلاش و فعالیت می کنند.

در همان روزهای نخست کرونا این پاسداران تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود بودند که برای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهرستان های این استان اسلحه سلامت را مانند کولبران بر دوش گرفته و وارد پیکار با ویروس منحوس کرونا شدند تا رفاه و آسایش برای مردم فراهم شود.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر گفته که از اوایل اسفند تاکنون چندین رزمایش برای گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهری انجام شده که شهرستان های شرق گیلان و رشت ازجمله آن ها است.

بیمارستان ها، مراکز درمانی، ادارات و نهادها و مجتمع های مسکونی نیز از دیگر مکان هایی بود که به گفته سرهنگ سبحان تاور در چندین نوبت مختلف توسط پاسداران این تیپ و با ترکیب های بهداشتی تائید شده بهداشت ضدعفونی و گندزدایی شد.

کمک به نیازمندان و تأمین بسته های معیشتی نیز عرصه اقتصادی دیگری از انواع فعالیت های سپاه است که فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود معتقد است سپاه خادم مردم بوده و تمام وجود خود را برای اینکه مردم در آسایش و آرامش باشند در این مسیر فدا می کند.

مدتی پیش رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود از کمک مؤمنانه نام بردند که پس از دورفرمان ایشان درحرکتی عظیم مردم کشور برای این رزمایش خود را آماده و آغاز به کارکردند و با تهیه بسته های غذایی آن ها را در بین افراد نیازمند و کسانی که به دلیل ویروس کرونا نیازمندتر شده بودند، توزیع کردند.

پاسداران تیپ میرزا کوچک خان لنگرود نیز مانند همیشه از نخستین کسانی بودند که در این رزمایش معیشتی شرکت کردند که به گفته سرهنگ تاور در نخستین مرحله ۲۵۰ بسته غذایی توسط پاسداران این تیپ آماده و در بین نیازمندان روستاهای محروم و از بین مسیرهای صعب العبور مانند کولبران بسته ها را بر دست و دوش گرفته تا آن ها را به دست نیازمندان و چشم انتظاران برسانند.

برنج، مرغ، گوشت، روغن، شکر، حبوبات، خرما و پنیر، ماسک و دستکش ازجمله اقلامی بود که پاسداران این تیپ بخشی از حقوق خود را برای تأمین این بسته های غذایی قراردادند و در مرحله نخست ۵۰ میلیون تومان توسط پاسداران برای این کار در نظر گرفته شد.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود گفته تأمین بسته های غذایی کمترین کار برای خدمت به مردم است که تأمین بسته های غذایی در چند مرحله دیگر در طول ماه مبارک رمضان نیز تهیه شده و در بین نیازمندان توزیع می شود.

جان، بالاترین نعمتی است که هر انسانی دارد، اما پاسداران در طول چهل ساله انقلاب در عرصه های مختلف و دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ با داعشی ها و جلوگیری از نفوذ آن ها به کشور جان خود را در طبق اخلاص نهاده و امروز نیز در عرصه سلامت مردم و کمک به نیازمندان وارد عرصه کارزار شده اند.

آری پاسداری شغلی است که درنبرد با دشمنان جسم، سلامت، تجاوزهای فرهنگی اجتماعی و حتی عرصه های ورزشی فعالیت می کند تا دست و نفوذ دشمن را از شر هر دشمنی که مانند ویروس کرونا به جان مردم می افتند کوتاه و دفع کند.

[video width="854" height="480" mp4="https://langarnews.ir//uploads/2020/05/video_2020-04-30_04-10-46.mp4"][/video]

گزارش: حسن غلام پور

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان