به گزارش لنگرخبر، قریب به 2 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد و در طول این مدت جدای نمره ای که دولت و نهادهای مربوطه در ساماندهی و خدمات رسانی کسب نموده اند، یقیناً امتیاز کسب شده توسط تشکل های مردم نهاد، هیات ها، بسیج محلات و... غیر از عدد 20 نخواهد بود.

در این میان و طبق روال سال های اخیر که شاهد ورود جهادی ورزشکاران، هنرمندان و شخصیت های برجسته کشور به عرصه های بحرانی و یاری مردم ستمدیده بوده ایم، این بار نیز روی دادن این گونه موارد دور از انتظار نبود؛ اما در میان بهت و حیرت جامعه خبری و رسانه های ارتباط جمعی در مواجهه با بحران ویروس کووید 19، نه تنها از هنرمندان روشنفکر و سلبریتی ها خبری نشد بلکه حتی بزرگان سیاست و ورزش نیز ترجیح دادند تا در منازل خویش بمانند و دارایی و اعتبار خویش را نیز قرنطینه نمایند. شاید دلیل این امر، خطرپذیری و ریسک شیوع این ویروس و ترس از حضور در بین بیماران و بیمارستان باشد که در بحران هایی مثل سیل یا زلزله یا ...چنین دلهره و اضطرابی وجود نداشت و یا شاید هم عدم توانایی بهره برداری رسانه ای و یا شاید...

علی هذا در این میان، خبر اعطای کمک 1 میلیارد تومانی سید جلال حسینی (کاپیتان اسبق تیم ملی و فعلی پرسپولیس) به شهروندان دیار قایقران، جهت تهیه بسته های معیشتی، ماسک، دستکش و... جالب توجه و در نوع خود منحصر بفرد بوده است.

این ورزشکار غیرتمند گیلانی که همچون سایر ورزشکاران دنیا، درگیر با بحران کرونا، تعطیلی لیگ و قرنطینه خانگی است، سنت حسنه دستگیری از نیازمندان را احیا کرد و بار دیگر تعصب و عشق و علاقه وافر خویش به زادگاه و مردمانش را متجلی نمود.

شاید برای ورزشکارانی در این سطح، اهدای چنین مبالغی، خیلی هم کار سخت و دور از ذهنی نباشد.

کما اینکه امثال رونالدوی پرتغالی و دروگبای ساحل عاجی نیز در کشورهای متبوعه خویش، بخشی از هزینه های درمانی بیماران را تقبل نمودند...
اما سؤال این است که:

1- چرا در بین این همه ورزشکار متمول وطنی و بخصوص فوتبالیست ها، کسی تاکنون پیش قدم کمک به مردم نشده؟ (حتی به مردم و شهر زادگاه خودش)

2- چرا ورزشکاران ما که در بسیاری موارد از بازیکنان خارجی الگوبرداری می کنند (نحوه تمرین - نوع پوشش - ادبیات گفتاری و...)، بسان ایشان بخشی از مبالغ قراردادهایشان را نبخشیده اند؟

3- چرا برخی ورزشکار نماهایی که با علم و تخصص نداشته، عالم و آدم را در خصوص چالش های مدیریتی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی به باد انتقاد و تهمت می گیرند، اکنون و در این برهه حساس، در لانه موش هایشان خزیده و مردم طبقه پایین را به جنگ کرونا فرستاده اند و خود تماشاچی اند؟

پ ن: خبرهایی از برنامه های خیریه مجازی برخی ورزشکاران در رسانه ها به گوش رسیده اما هنوز محقق نشده و البته کم کم دارد دیر می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان