به گزارش لنگرخبر، سردار علی رضا تنگسیری در بندرعباس اظهار کرد: به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ مأموریت شده تا در آبهای دوردست حضور یافته و این حضور دائمی باشد.

وی افزود: اعزام ناوگروه از سوی نیروی دریایی سپاه به آبهای دور دست در گذشته انجام شده است و ناوگروه دوم ما نیز به آبهای اقیانوس هند اعزام شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که این اقدام حسب تدبیر فرماندهی معظم کل قوا صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: برادران ما در نیروی دریایی ارتش این اقدام را بارها انجام داده اند و سپاه نیز در راستای مسؤولیت های خود این موضوع را در دستور کار دارد.

سردار تنگسیری عنوان داشت: به دنبال ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند هستیم و این مهم را تا پایان امسال عملیاتی خواهیم کرد.

وی در همین زمینه با اشاره به تکرار چندین نوبت مزاحمت از سوی دزدان دریایی و بعضی از شناورهای بیگانه برای ماهی گیران و لنج داران ایرانی در آبهای دریای عمان و در دهانه اقیانوس هند، تصریح کرد: سپاه دیگر اجازه چنین تعدی هایی را با حضور قدرتمندانه خود در اقیانوس هند و دریای عمان نخواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حضور در مسیر تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق ظرفیت های نیروی دریایی راهبردی است و ما با تأمین امنیت و ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند، بستر بهتری را برای حضور ویژه تر صیادان و واحدهای صید صنعتی کشورمان در اقیانوس ها فراهم خواهیم کرد.

سردار تنگسیری درباره اسباب و لوازم لازم برای ایجاد این پایگاه دائمی نیروی دریایی سپاه در اقیانوس هند نیز گفت: تمامی نیازها در این بخش احصاء و برای آن برنامه ریزی دقیق و مناسب صورت گرفته است و این حضور، حضوری مقتدرانه و باصلابت خواهد بود که به ارتقای امنیت دهانه اقیانوس هند به منظور حضور هرچه بیشتر جوانان ایرانی برای صید و توسعه صیادی در این منطقه نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان