به گزارش لنگرخبر، علی فیروزی در مورد بررسی مجوز کارگزاری های بورسی در هیئت مقررات زدایی، اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی موضوع انحصاری بودن مجوز کارگزاری بورسی مطرح شده و حتی قیمت های سرسام آوری برای خرید و فروش آن مطرح می شود.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تصریح کرد: یکی از الزامات و ضروریات پرداختن به بررسی مجوز کارگزاری ها شبهه انحصار است که در این زمینه در هیئت مقررات زدایی هفته پیش رو ورود خواهد کرد و جلسات آن در کمیته های تخصصی شروع می شود.

وی تاکید کرد: در نظام بانکی، بانک مرکزی تصمیم می گیرد که چه تعداد بانک و با چه سطحی از کیفیت و نظارت وجود داشته باشد. بنابراین ضرورت دارد در رابطه با کارگزاری ها نظارت و کنترل وجود داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: اخیرا پس از مطرح شدن قیمت های گزاف مجوز کارگزاری های در فضای مجازی، وزیر اقتصاد به شورای عالی بورس، رئیس سازمان بورس و هیئت مقررات زدایی مأموریت داده تا در رابطه با این موضوع انحصار مجوز کارگزاری ها اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

فیروزی یادآور شد: قطعاً صدور مجوز یک کارگزاری نیازمند الزامات و شرایط خاص است، اما نباید منجر به ایجاد انحصار شود. در حال حاضر کار به گونه ای است که اگر شخصی شرایط و اهلیت تاسیس یک کارگزاری را داشته باشد، نیز نمی تواند مجوز تاسیس کارگزاری دریافت کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان