به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه درصورت اصلاح و تعمیر سیستم توزیع، ترانس ها و کاهش تلفات انرژی، جلوگیری از خاموشی امکان پذیر است، گفت: اگرچه تاکنون الگوی مصرف در جامعه نهادینه نشده اما به دلیل فرسودگی تجهیزات، انرژی بیشتری تلف می شود البته اصلاح و تعمیر تجهیزات نیز هزینه بر است به همین دلیل قطع برق فعلا در زمان های پیک مصرف ناگزیر است.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو با جذب سرمایه های بخش خصوصی سیستم های تولید و انتقال برق را استاندارد کرده و از طرفی دیگر تولید انرژی را افزایش دهد، افزود: تأمین برق و جلوگیری از خاموشی، نیازمند انجام اقداماتی است که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست مانند احداث نیروگاه، توسعه و بهسازی شبکه توزیع و اتصال به شبکه برق کشور های همسایه، که نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.



به گفته وی در سال های اخیر میزان سرمایه گذاری در صنعت برق با کاهش چشمگیری مواجه بوده است که تبعات آن را می توان در خاموشی های اخیر مشاهده کرد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگرچه در بخش تولید برق وضعیت مناسبی به وجود آمده است، اما در شبکه و انتقال توزیع مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیازمند سرمایه گذاری کلان در این حوزه است، بنابراین جبران آن در مدت کوتاه امکان پذیر نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان